• Göteborgstjej

Handskalade räkor på burk - bara på Ica? Var köpa?

Behöver goda räkor till en grej, och fick tips om ett märke de har på Ica. Kommer inte ihåg vilket märke det var, de låg i en glasburk, kostade 69spänn för 300 gram. Nån som vet vilka jag pratar om? Är de goda? Finns de nån annanstans? Billigare nånannan stans kanske?Vad kostar färdigskalade om man köper dem i typ fiskbil?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Handskalade räkor på burk - bara på Ica? Var köpa?
  • Göteborgstjej

Här är en annan sort...
    www.mathem.se/varor/r%C3%A4kor-i-lake/lyxr%C3%A4kor-handskalad-420gr-kosterfiskaren

Osäker, men jag TROR inte det var den jag såg på Ica...

• Novelli

Det finns flera sorter. Titta på burken om det står handskalade. De ska se stora och lite matta ut om de är bra. De små blanka räkorna smakar urk.

Både Coop, ICA och andra affärer har dessa. De är ju dyrare för att de är godare helt enkelt.

Själv föredrar jag att köpa de som de har i fiskaffären.

• Göteborgstjej
    Novelli skrev 2010-11-28 09:20:20 följande:
    Det finns flera sorter. Titta på burken om det står handskalade. De ska se stora och lite matta ut om de är bra. De små blanka räkorna smakar urk.

Både Coop, ICA och andra affärer har dessa. De är ju dyrare för att de är godare helt enkelt.

Själv föredrar jag att köpa de som de har i fiskaffären.
    vad betalar du för dem, vet du det?
  • Novelli
    Göteborgstjej skrev 2010-11-28 09:22:21 följande:
    vad betalar du för dem, vet du det?
    70-80 kr för en liten burk. Det är dyrt men det är dyrare och jobbigare att skala själv och alternativet är ju att äta de små blanka och sega räkorna som inte smakar bra alls.
  • Göteborgstjej

hur liten är den lilla burken då? Och de du köper i fiskbutiken, har de något märke, vet du det,  eller är de "fiskbutikens egna"?

• Novelli

Kanske ett halvt kilo. De har sina egna tror jag, gå runt och fråga och jämför med andra. Jag köpte på ICA också en gång men jag tyckte att de hade en bismak som jag inte gillade. Då är de bättre hos fiskbilen.

• UmmAlina

Finns på Willys, men kostar nog ungefär samma. Någon krona mindre kanske

• Göteborgstjej
    UmmAlina skrev 2010-11-29 19:24:05 följande:
    Finns på Willys, men kostar nog ungefär samma. Någon krona mindre kanske
    jag har aldrig sett någon slags handskalade på Willys, vilken sort är det du menar?
  • UmmAlina
    Göteborgstjej skrev 2010-11-29 20:21:17 följande:
    jag har aldrig sett någon slags handskalade på Willys, vilken sort är det du menar?
    Oh jag har inte kollat in märket. Det är i en glasburk med en blå etikett på har jag för mig.
Svar på tråden Handskalade räkor på burk - bara på Ica? Var köpa?