• Anonym (ribba)

Urinvägsinfektion???

Har nu i en veckas tid haft som ett tryck på urinblåsan. Kissar oftare(känns som att jag i princip är kissnödig hela tiden), får stiga upp på natten, känns inte som att blåsan är tömd efter att jag kissar och har också lite ont nere i magen. MEN det svider inte??? Kan det vara UVI? Gravid är jag inte!
    Skall föra in ett urinprov om 3 timmar så hoppas ju få svar då. Men är lite orolig då det inte svider...om det inte är UVI vad kan det då vara?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-28 10:15
    Har heller aldrig förut haft UVI

• Svar på tråden Urinvägsinfektion???
  • Anonym (ribba)

Ingen?

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • lilla mys

låter onekligen som UVI!!

jag har haft det kroniskt i 3 år och ätit en massa penecilin för det! nu under min grav har jag fått äta penecilin från dag 1. se till att kolla upp det så det inte går till njurarna!!

lycka till!!

• Anonym (ribba)
    Anonym (hej) skrev 2010-11-28 10:26:35 följande:
    Behöver absolut inte svida vid en UVI. Till min stora förtret under graviditeten (då vill man upptäcka UVI tidigt) sved det aldrig. Jag hade ett par UVI under graviditeten som upptäcktes via rutinpriv.

Låter onekligen som en infektion, blir bättre snabbt med antibiotika.

I perioder kan jag vara lite mer "lättretad" kring urinröret. Efter sex upplever jag då tex att de tinte går att tömma blåsan ordentligt. Jag får också i perioder kliva upp på natten och kissa osv.
    Tusen tack för ditt svar!
    Ska hoppas det är det som är problemet då. Var ju helstressad här då det inte svider. Är ju inget man längtar efter men då hade man ju vetat iaf.
  • Anonym (ribba)
    lilla mys skrev 2010-11-28 10:28:28 följande:
    låter onekligen som UVI!!

jag har haft det kroniskt i 3 år och ätit en massa penecilin för det! nu under min grav har jag fått äta penecilin från dag 1. se till att kolla upp det så det inte går till njurarna!!

lycka till!!

Låter jobbigt! Men tack för ditt svar! Ska se vad de kommer fram till. Urinet skulle vara 4timmar gammalt sa de så väntar att klockan ska gå nu. Men är ju kissnödig som bara den. Stiger jag upp och stå så så får jag stå och trampa för att inte kissa på mig. Får sitta vid datorn bara tills det är dags.
  • lilla mys
    Anonym (ribba) skrev 2010-11-28 10:31:21 följande:
    Låter jobbigt! Men tack för ditt svar! Ska se vad de kommer fram till. Urinet skulle vara 4timmar gammalt sa de så väntar att klockan ska gå nu. Men är ju kissnödig som bara den. Stiger jag upp och stå så så får jag stå och trampa för att inte kissa på mig. Får sitta vid datorn bara tills det är dags.
    ja dom vill antingen ha morgon urin el urin som legat i blåsan 4 tim! tänk på att det kan va bara känslan av att du e kissig du kanske egentligen inte är sååå kissig!! =) håll ut ska du se det går bra! =)

ne att ha UVI kroniskt har  inte vart någon höjdare men det gick över då jag läste en artikel om att UVI kunde bero på stress... tror att i mitt fall just då berodde det lite på stress och massor på en skada jag har i mitt bäcken... =)

Lycka till
    Håller tummen du slipper penecilin 

kram 
  • Anonym (ribba)

Var UVi jag hade. Så ska äta penicillin 5 dagar nu. Hade tydligen ganska rejält eftersom läkaren var rädd för att den gått till njurarna? Konstigt att jag inte haft mer on än lite ont i magen.. men nu ska det väl bli bra.

• lilla mys
    Anonym (ribba) skrev 2010-11-29 12:13:35 följande:
    Var UVi jag hade. Så ska äta penicillin 5 dagar nu. Hade tydligen ganska rejält eftersom läkaren var rädd för att den gått till njurarna? Konstigt att jag inte haft mer on än lite ont i magen.. men nu ska det väl bli bra.
    tipps!!! 

drick jock svartvinbärs dryck eller blå bärs drycken.. c vitamin brus är oxå bra eller bara 1,5 pressad citron i 0,5l vatten helst 2 gånger om dagen....
    du ska se det hjälper och drick MASSSOR!!!

kramar och lycka till 
  • Mamasnest

Hej!

Nu är det här ganska länge sedan för dig, men minns du hur snabbt du blev bra?
    Jag har misstänkt UVI med samma symptom som dig, alltså inget svid när jag kissar. Jag började äta penicillin igår och på apoteket sa de att jag skulle bli mycket bättre på ett dygn, vilket jag inte är.
    Biter det inte på mig eller tar det lite längre tid att få verkan tro?   

Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Anonym (ribba)
    Mamasnest skrev 2012-01-04 11:13:38 följande:
    Hej!

Nu är det här ganska länge sedan för dig, men minns du hur snabbt du blev bra?
    Jag har misstänkt UVI med samma symptom som dig, alltså inget svid när jag kissar. Jag började äta penicillin igår och på apoteket sa de att jag skulle bli mycket bättre på ett dygn, vilket jag inte är.
    Biter det inte på mig eller tar det lite längre tid att få verkan tro?   
    Hej!

Det tog nog nån dag för mig. Ett par dagar har jag för mig. Men tog de inget prov på dig? CRP, urinprov?
    Hoppas du blir bra snart! Krya på dig.
  • Mamasnest
    Anonym (ribba) skrev 2012-01-04 22:14:13 följande:
    Hej!

Det tog nog nån dag för mig. Ett par dagar har jag för mig. Men tog de inget prov på dig? CRP, urinprov?
    Hoppas du blir bra snart! Krya på dig.

De tog en odling men vet inte om de hinner få svar innan långhelgen som kommer upp här. Stickan visade ingenting.
    Nu har jag ätit penicillinet i 2 dagar och ingen förbättrning så jag ringer och ber om ett annat penicillin imorgon, hoppas att de ger mig det. Det här är så himla jobbigt. Rynkar på näsan 
    Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
Svar på tråden Urinvägsinfektion???