• aek

Känner mig så ogravid..

Undrar om det är fler än jag som helt plötsligt inte alls känner sig gravida?Jag är i v 12-13 och har hela tiden innan iaf kännt mig uppblåst i magen + lite värk i brösten. Börjar bli orolig över om något har gått snett och att den lill* slutat att växa..?Jag vet att det är väldigt tidigt i graviditeten men man tycker ju man ska känna sig mer och mer gravid ju längre tiden går..Det känns som om magen slutat växa och att brösten krymper igen..Fler som känner igen sig???

• Svar på tråden Känner mig så ogravid..
  • linhen

Jag! Inte att brösten krymper kanske men inget illamående, ingen trötthet och ingen värk (har jag iofs aldrig haft...). Dock lika hungrig fortfarande....

/Linda

• Lillajag71

Veckorna mellan v.12 och v.18=(då magen på allvar tar fart i tillväxt och man känner fostret små sparkar brukar man kalla de tråkiga månaderna i ens graviditet. Man har kanske inte fått speciellt stor mage (lugn det kommer) och plötsligt så har allehanda symptom avtagit i styrka. Det beror på att din kropp nu i så pass hög grad defilerat för graviditetens omställning för kroppen, hormonomställningen har blivit en vana för kroppen varför du plötsligt inte känner dig speciellt gravid längre. Magen känns kanske som en degklump och inte lika hård av gaser längre om man orkar mer, helt normalt. Veckor av besvärliga symptom har nu plötsligt ersatts av veckor av oro för att man mår så bra. Ta´t lugnt ...

• Pingu

Jag kände mig precis som vanligt ungefär i vecka 12-16. Lite småtjock, men ingen bebismage, inget illamående längre, inga sparkar än. Ganska trist. Men sen hände det saker någon gång efter UL i vecka 17 med små knuffar inifrån och magen som växte fram. Var glad att du mår bra!

/Pingu v 25+4

• Mia1

Är i vecka 14 (13+2) och känner mig inte heller särskilt gravid. Men då jag har haft turen att redan fått göra ett ul så känner jag mig någorlunda lugn. Börjar iofs få babymage. Läste någon stans att nästkommande 3 mån kan man kalla grav smekmånad, så jag tror vi skall njuta av denna symptom fria tid, eftersom det troligen kommer något annat sen närmare bf....

• Dalkulla

Känner mig precis som ni andra skriver, är i v 16 (15+1). Visserligen börjar få lite bebismage, men oftast känns den som en degklump. Längtar tills ul som jag har den 5:e juli! Då tror jag det blir att kännas annorlunda. Man undrar ju om det verkligen lever inne i mig!

• H2O

Oooh vad skönt att höra jag troligen är helt normal. Jag är på gränsen till v 16 och känner att magen inte är lite uppsvälld som för ngn vecka sedan (men jag känner ju livmodern när jag klämmer lite) och blir ju därför lite orolig, trots att brallorna är trånga och uppknäppta mest hela tiden. Brösten känns ju inte lika mycket längre och det lilla illamående jag hade har varit helt borta sedan v 10-11. Och naturligtvis inga rörelser ännu.

Skall på koll nr 2 hos BM på tisdag, så jag hoppas hon kan lugna mig ytterligare då. I så fall är det bara att vänta ytterligare några veckor då, UL om tre veckor är den stora höjdpnkten just nu känns det som.

Jag gillar speciellt Lillajag71s förklaring, den tänker jag ta fasta på!!

• Lilla Skruttet

Lugn bara lugn det kommer!

• aek

Tack för alla svar! Började tro att något hade hänt. Om man får missfall, känner man av det då? Måste man blöda, få ont i magen osv??

• Önskan

Känner som du!!! Jag gick in i vecka 11 idag och känner inget! Ska på inskrivning på måndag, tänk om hon säger näe det är ingenting där???
    Nej, det är inte möjligt, nu e jag dum. Har inte haft nån blödning och har testat + med tre test, men du känner kanske igen känslan?

Ska man va såhär nojig resten av tiden? Kul!
    Ha det så bra! Och vi har nog inget att oroa oss för, det ska nog vara såhär!

• BEBBEN04

HEJ!
    Är helt ny här och känner precis som ni! Är i v.14
    Denna veckan har jag kännt mig såå inte-gravid!
    Har nästan lust att köpa ett nytt grav-test...hi,hi
    Fast samtidigt så vet man ju att ma har en liten bebe där inne.
    Och en sak till, jag kan fortfarande inte dricka kaffe........

Så underbart att höra att man inte är ensam om att inte känna ngt ännu, längtar såå till UL den 8/7, känns låååångt dit

Kramis

• Tola

Känner likadan som ni! speciellt nu när sommarlovet har börjat och jag slipepr stressen och att man måste äta innan skolan börjar.. så att inte blir hungrig.. också kommer allt upp igen:/ men nu tar jag det bara luuugnt och sover så länge som möjligt för så slipper jag illamåendet!

ska på VUL nästan vecka på torsdag:) hoppas allt ser bra ut!

Svar på tråden Känner mig så ogravid..