lån för att lösa skulder med betalningsanmärkningar....
Efter en massa år med arbetslöshet och sjukskrivningar och ensamstående till två barn har jag dragit på mig skulder hos kronofogden som jag betalar av med mellan 4-5 000 kr/månad. Nu går det inte längre! Jag går på knäna, får ut ca 5500-6500 kr/månad och det ska räcka till hyra och allt annat..... Jag orkar inte mer! Har kämpat så hårt med det här och jag VET ju att om ca ett-ett och ett halvt år är jag skuldfri. Problemet är ju att jag har halkat efter och nu börjar nya skulder dyka upp på sånt som jag inte kan betala....Det blir ju som en cirkel.
Orsaken till min långa sjukskrivning är ångest, depression, självmordstankar och jag medicinerar och arbetsprövar, men det går inte framåt - snarare bakåt.
Min dröm är att få ett lån, ca 80 000 kr, för att lösa alla skulderna. Men något lån får jag ju inte....... Jag skulle kunna betala ca 2000 kr/månaden på lånet och vara färdig om 4 år. Med mina 80000 kr skulle jag kunna lösa det som ligger hos Kf samt de skulder som är på väg dit och cirkeln är bruten. Vilken dröm!!
Finns det någon bank som lånar ut pengar till en arbetslös som vill betala skulder? :-O