• Dolphin

Sulky som inte "gnisslar" i hjulen?

Finns det någon sulky som är i så pass bra kvalitet att den inte börjar gnissla i hjulen efter ett litet tags användning bara?
    Har en Britax Yanis sulky och den är bara använd ett litet tag och den gnisslar som bara den i hjulen och man skäms när man går bland folk.

Vill ha en som har liggläge, eller nästan i alla fall, och suflett. Priset spelar ingen roll bara den är i bra kvalitet och inte börjar låta om hjulen. =)
    Har kollat på Babyjogger City mini och den verkar bra men hörde en som körde den och den hade också börjat låta väldigt i hjulen.
    Gör Maclaren vagnarna det?

Eller har ni tips på någon annan bra sulky?

• Svar på tråden Sulky som inte "gnisslar" i hjulen?
  • Lövan1977

Om man inte smörjer hjulen så gnisslar de flesta......vi kör med riktig ojla eller hjulfett,  inte 556 eller liknande. Rengör hjulen var 14:e dag.....

• Dolphin

Ok, tack. Får väl prova att smörja dom oftare då, fast vi smörjde dom noga och efter en gång efter det så började dom igen.

VIlken sulky är bäst tycker ni? Någon? Speciellt angånde hjulen?

• Lövan1977

Jag hade en carena easy so jag gillade modellmässigt men efter ett tag så ville vi byta hjulen men det gick inte. ....vagnen hamnade på tippen efter ett tag. Helkass att man inte kan beställa hjul. Nu har vi en brio race med lufthjul istället samt en papaplyvagn från babyproffsen.

• 242

kronan har riktigt bra hjul,de rullar som bara den/lätt styrd vagn,vi har använt den i allt från lera,sand och snö och än inga konasiga ljud!

den har även stor skyddande sulfett och fullt liggläge.

Ja,jag har dyslexi..
Svar på tråden Sulky som inte "gnisslar" i hjulen?