• LHUF

Vad ha under overallen nu, vindfleece eller vanlig fleece?

i dag är det -10 här, vad har nu under overallen då? Vilken sorts fleece?  Vi har haft pop´s vindfleece nu då det blåst en del samtidigt, men idag vekar det inte blåsa..  

Har ni vanlig fleece, tjocktröja eller vdd har ni under?    Mest på överdelen jag funderar på.

Tilde 080319
  • Svar på tråden Vad ha under overallen nu, vindfleece eller vanlig fleece?
  • Suri

Vanlig fleece och ull. Windstopper värmer ju inget, brrr. Hade själv en sådan förut.

• LHUF

ull har jag inte köpt då jag hellre kör lager på lager och dom inte är ute så överdrivet länge på förskolan på fm...   Men då får det bli en tjock tröja som är hemstickad och långarmad.. det kommer ju inte vara -10 hela dagen... 

Tack för svar

Tilde 080319
  • La Lola

Mina barn har endast haft/har vanligt fleeceställ.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • LHUF
    La Lola skrev 2010-11-29 07:34:42 följande:
    Mina barn har endast haft/har vanligt fleeceställ.
    ja vanliga fleecebyxor har jag att ha, men fleecejackan är för liten tyvärr.. får köpa en större helt enkelt...
    Tilde 080319
  • Miss Lau

Vanlig fleece har vi. Mina barn har också windstoppers men jag tycker att de är för stela att ha under en overall.

• halmhatten

Sonen har vindtät overall, så då är det onödigt med windstopper. Gillar windstopperfleece massor, men endast som yttersta plagg.
    Nu är det kring -15 här och han har både (vanlig) fleece och ull-lager under overallen. Har funkat bra!

• LHUF

det fick bli en långarmad tröja och en tjock tröja, sedan såg jag att dom inte varit ute mer än max 35 minuter efter jag lämnade så hon har nog klarat sig.. 

Hennes overall är också vindtätt men har aldrig testat märket förrut så vet inte om den håller vad den lovar  

Tilde 080319
Svar på tråden Vad ha under overallen nu, vindfleece eller vanlig fleece?