• CeeJaySWE

Ensam om att vilja jobba på relationen

Hej,

Min sambo flyttade in hos mig i samband med att hon separerade med sitt ex för nästan 2 år sedan, hon kom från ett stormigt förhållande och jag hade haft ett 1 år tidigare.
    Vi var vänner sedan tidigare därav erbjöd jag att hon kunde flytta in till mig och de ena ledde till det andra och tillslut var vi ett par.
    sedan dag ett har vi haft ekonomiska problem och förra sommaren började jag jobba dubbelt för att få ordning på det hela.
    i september/oktober förra året fick vi veta att vi väntade barn och det var en självklarhet att vi skulle fullfölja det.
    Jag slutade på det ena jobbet vid årsskiftet och fokuserade på ett jobb och la mycket tid där för att vi skulle få en drägligare tillvaro rent ekonomiskt för vår familj.
    i början på året började vi glida längre ifrån varandra och de vart mycket småtjaffs men aldrig några stora bråk.

För en vecka sedan berätta hon att hon inte älskar mig mer än som en vän längre och att hon vill separera och kan inte ens tänka sig att försöka arbeta på det och hon tror inte att något kommer kunna göra det bättre och vill dessutom att jag bara ska träffa vår son varannan helg.

Jag har bett om att vi ska rensa allt gammalt groll så vi kan börja om som vänner på slät mark men det tror hon bara komemr hända om vi bor isär med premisserna om barnuppdelningen som hon krävt.

Gör jag fel som vill få det att funka? jag älskar henne väldigt mycket och allt jobba jag har gjort är för vår familj och känslan jag har är att jag åtminstone förtjänar en lite chans att hjälpa henne hitta känslorna igen.

De vart mycket text och jag har inte fått med alls men just nu vill jag pröva allt för att få ihop vår familj igen.

• Svar på tråden Ensam om att vilja jobba på relationen
  • Halkatla

Kan det vara så att hon i två år försökt tvinga sig själv att bli kär i dig, eftersom du ju ändå var så snäll och lät henne flytta in, och det vore mest praktiskt att älska dig, men att hon nu känner att hon inte orkar låtsas längre? Jag tycker att det låter så. När man säger att man inte kan få det att funka oavsett vad som händer eller vad som görs så ligger det förmodligen ett stort allvar bakom de orden.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • CeeJaySWE

enligt henne själv så är det inte så utan hon tycker att jag är anorlunda sen hon flyttade in.
    hon säger att hon blivit sårad av mig för att jag lagt för mycket tid på arbetet och ekonomin istället för henne och våran son

• Tow2Mater
    CeeJaySWE skrev 2010-11-29 07:59:33 följande:
    och vill dessutom att jag bara ska träffa vår son varannan helg.
    Varför skulle inte du ha lika rätt till din son 50% av tiden, som hon?

Dessutom, jobbar hon?
  • CeeJaySWE
    Tow2Mater skrev 2010-11-29 15:07:04 följande:
    Varför skulle inte du ha lika rätt till din son 50% av tiden, som hon?

Dessutom, jobbar hon?
    hon anser att vår son är förliten för att vara varannan vecka och när jag bad henne tänka sig i mina kläder så ansåg hon att det inte var det bästa för vår son.

Hon jobbar inte, hon är mammaledig och har inget jobb att gå tillbaka till
Svar på tråden Ensam om att vilja jobba på relationen