• Norea

Skålformad hallmatta som skor kan droppa av på, finns sån?

Det hade varit bra om man hade haft nån sorts matta som var skålformat, kanske med ett galler på som man ställde skorna på inne i hallen så de bara kunde droppa av ner i skålen och sen hälla ut. det finns nåt liknande för bilar, bilmatta, fast den har inget galler. Jag har googlat och letat men hittar inget sånt. Är det ingen som uppfunni det? är så jäkla trött på tidningspapper i hela hallen.

• Svar på tråden Skålformad hallmatta som skor kan droppa av på, finns sån?
  • SofiaO

Jag har en s.k. skobricka i hallen. Den är svart av plast med upphöjda kanter; kanske inte det snyggaste man designat, men fyller sin funktion

Enkel att rengöra i badkaret.

• La Lola

Varför har du tidningspapper?
    Här ställer vi skorna på en matta.

En sån här typ:
    www.jysk.se/210/242/247/5824807/a/catalog

Den ligger under vårat skoställ (ett sånt man fäster på väggen)
    Har ni inget skoställ heller?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Tutilure

ÖB hade i förra veckan (förmodligen finns de kvar) en sån skobricka som SofiaB har.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Norea

jo vi har skoställ, i trä. brukar bara ställa torra skor där. matta har vi innanför dörren. vill inte ställa skorna precis innan för dörren. ska kolla efter sån skobricka. det heter kanske nåt annat, när man googlar på skobricka hittar man inget..

• La Lola
    Norea skrev 2010-11-29 09:33:48 följande:
    jo vi har skoställ, i trä. brukar bara ställa torra skor där. matta har vi innanför dörren. vill inte ställa skorna precis innan för dörren. ska kolla efter sån skobricka. det heter kanske nåt annat, när man googlar på skobricka hittar man inget..
    Men om skorna står i skostället torkar de ju lättare o med en matta under så sugs ju vattnet upp.
  • Norea

men om fyra personer kommer hem med snöblöta stövlar och ställer dem på en matta. hur lång tid tar det för mattan att torka sen? vilken gegga det måste bli!

• toppzen

Vi köpte en från biltema förra året. Den är toppen nu.

• La Lola
    Norea skrev 2010-11-29 10:36:05 följande:
    men om fyra personer kommer hem med snöblöta stövlar och ställer dem på en matta. hur lång tid tar det för mattan att torka sen? vilken gegga det måste bli!
    Gegga?
    Av vad? Lera?
  • Jezamine
    Norea skrev 2010-11-29 10:36:05 följande:
    Meanr du mattan jag länkade till? Prova en sådan isf o återkom sedan
    Jag är INTE avstängd
  • SofiaO
    toppzen skrev 2010-11-29 10:42:30 följande:
    biltema.se/sv/Hem/Inredning/Ovrigt/Stovelstal.../
    Det är ungefär en sådan här vi har, fast större och mer kraftiga kanter. Mer rakt rektangulär, om du förstår vad jag menar.
    Köpte den på Lågprismagasinet (kanske du har den butiken hos dig? Var bor du?) för en hundring tror jag Helt suverän! Kan tillägga att vi är 4 i familjen varav 2 snöstolliga pojkar och en jägare. DET blir kladdigt och blött kan jag LOVA!

Ska se om jag hittar någon bild...
  • MagdaA

vi har köpt en sån här på Jula. Inte snygg, men rackarns praktisk! den är i ganska styv plast så man kan bära den ut, till badkaret el tvättstugan för att tömma, spola av. Kostade 29 kr för 2 veckor sen när vi köpte den, var kanske nån kampanj just då, men 49 kr är ju inte farligt det heller.

www.jula.se/skomatta-745-mm-127255

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • SofiaO

Nu när jag tänker efter, så kallades den nog för bagagerumsmatta. Det är därför den är lite större och kraftigare. Men ACK så bra!

• SofiaO
    Jezamine skrev 2010-11-29 10:46:19 följande:
    Meanr du mattan jag länkade till? Prova en sådan isf o återkom sedan
    Måste ärligt säga att jag också blir lite skeptisk. Menar du att denna matta kan suga upp all slask och snö som man drar in...? Hur torkar den? Ska man hänga upp den eller torkar den på plats där den ligger?
    Vad genialt i så fall! Låter ju hur bra som helst. Ser ju faktiskt lite snyggare ut än en skobricka....
  • La Lola
    SofiaO skrev 2010-11-29 12:20:24 följande:
    Måste ärligt säga att jag också blir lite skeptisk. Menar du att denna matta kan suga upp all slask och snö som man drar in...? Hur torkar den? Ska man hänga upp den eller torkar den på plats där den ligger?
    Vad genialt i så fall! Låter ju hur bra som helst. Ser ju faktiskt lite snyggare ut än en skobricka....
    Våran, som påminner om den, torkar på plats....
  • Jezamine
    SofiaO skrev 2010-11-29 12:20:24 följande:
    Det sugs upp av mattan.Helt perfekt....jag var fundersam..men nu ånggrar jag inte våran 3 hallmatta.
    Jag är INTE avstängd
  • SofiaO
    La Lola skrev 2010-11-29 12:22:35 följande:
    Våran, som påminner om den, torkar på plats....
  • SofiaO
    Jezamine skrev 2010-11-29 13:05:19 följande:
    Det sugs upp av mattan.Helt perfekt....jag var fundersam..men nu ånggrar jag inte våran 3 hallmatta.
Svar på tråden Skålformad hallmatta som skor kan droppa av på, finns sån?