• Louise 77

Tvillingbärsele

Hej!

Jag undrar vad ni har för erfarenheter av ett tvillingbärsele, typ weego TWIN. Använde ni det?, blev barnen snabbt för tunga? Ja alla erfarenheter, dåliga och bra.

/Louise

• Svar på tråden Tvillingbärsele
  • ptq

Hm visste inte ens att det fanns tvillingbärsele. Jag hade mina i en bärsjal när dom var bäbisar liggandes skavfötters. Men tyckte att dom blev tunga fort, men mina var stora redan när dom föddes så...

• ewaulrica

använde det absolut inte!! Det frestade på så mycket på axlar och rygg ändå.. var jag någongång tvungen att bära dem båda två så hade jag en i en vanlig enkel bärsele och sedan lyfte jag den andra på armen... för att kunna lägga ner den ena så snart det var möjligt.

• Louise 77

Hej!

Tack för era svar! Att ha en i bärsele och den andra på armen är ju en idé också, då har man ju iaf en hand fri! =)

Några andra som har erfarenheter?

• Kerstin W

Jag testade bärsjal men fakt är att det bara funkar när barnen är mini mini. Det blir på tok för tungt väldigt snart!
    Sen mina är 5 månader använder jag en Scootababy höftbärsele och bär den andra direkt på armen om jag måste ta mig korta sträckor mellan bilen och hemma t ex. Testade massor med höftbärselar mm och tyckte att Scottababy var absolut enklast att få på och av, super enkel att plasera barnet i och jätte bekväm även under lång tid för både mig och barnet.

• bebisprat

Intressant tråd. Jag har köpt en vanlig tricot slen, det är iof en sjal. Det står att man kan bära sina tvillingar i den. Hur tidigt kan man börja bära dem? Redan första dagen de kommit till världen?

• martenanna

jag använde weego twin tills mina var ca fyra månader och jag var supernöjd. tjejerna var knöliga med magknip på kvällarna men fick de ligga i bärselen så var allt lugnt och jag kunde ändå gå på toa och dricka vatten och sånt. Mest låg jag väl på soffan och slötittade på tvn för det funkade inte att GÖRA något när jag hade dem i bärselen men det basal kunde utföras och barnen var nöjda. Glad

Wilma och Ebba 090125
Svar på tråden Tvillingbärsele