• Junior mint

gi; proteinberikad pasta??

Snälla är det någon som kan hjälpa mig. På GI sidor ser man ofta att proteinberikad spagetti är bra att äta, men var hittar jag det?? Jag har kollat i affären och hittar ingen.
    Sedan undrar jag om fullkorns pasta verkligen är bättre än vanlig? Vi bytte för ett år sedan till fullkorns pasta här hemma, men är det verkligen bättre??

Hoppas någon upplyst människa vet! Tacksam!

• Svar på tråden gi; proteinberikad pasta??
  • Anova

Proteinpasta har i alla fall funnits, men det var år sedan jag såg den. Protipasta tror jag att den hette och fanns på hälsokosten.. Och så hade Barilla någon potreinberikad pasta för ett par år sedan, den fanns att köpa i vanliga affärer, men den har jag inte sett på flera år.

Själv tycker jag att fullkornspasta mättar bättre, och då behöver man mindre.. Sen har den ett lägre GI-värde. Själv är min favvo dinkelpasta.

• Junior mint
    Anova skrev 2011-02-25 19:57:53 följande:
    Proteinpasta har i alla fall funnits, men det var år sedan jag såg den. Protipasta tror jag att den hette och fanns på hälsokosten.. Och så hade Barilla någon potreinberikad pasta för ett par år sedan, den fanns att köpa i vanliga affärer, men den har jag inte sett på flera år.

Själv tycker jag att fullkornspasta mättar bättre, och då behöver man mindre.. Sen har den ett lägre GI-värde. Själv är min favvo dinkelpasta.
    Tusen tack för svaret! Jag har verkligen letat, men kanske har marknaden styrt mer mot fullkorn nu och slutat sälja proteinberikad. Vi kör också fullkorn här hemma numer. Än så länge har barnen inte märkt någon skillnad mot vanlig, så det ju bra.
Svar på tråden gi; proteinberikad pasta??