• Anonym

Vibrerande dildo i v 36?

Är i v 36 (35+), är det farligt att använda en dildo som vibrerar? Att använda utanpå som klitorisstimulator e ju inte fel ju, men att köra upp den?

• Svar på tråden Vibrerande dildo i v 36?
  • BeccyBoop

Man kan ju ha sex i v. 36 med en riktig, så varför inte en låtsas?
    Go for it! 

It's something unpredictible, but in the end it's right
  • Anonym

tänkte på just vibrationen, hela magen måste ju skaka för stackarn därinne :P

• BeccyBoop

Ring din bm och fråga i så fall... Men jag skulle ju gissa på att det inte är nån fara. Vattnet dämpar ju mycket, trot vibrationen är större när man går!

It's something unpredictible, but in the end it's right
  • Anonym

Kan man åka buss som vibrerar så borde man ju kunna använda en dildo. jag hade inte ens funderat över det utan kört på. ÄVEN kört in den om jag kände för det.

• Anonym

RFSU skriver så här:

Även gravida kan använda sexleksaker med vibrationer samt vaginakulor. Vibratorn stimulerar mjukdelar och samlag och orgasm är inte farligt vid graviditet. Om det börjar kännas obehagligt avsluta det du håller på med. Mot slutet av graviditeten ska man vara försiktig med hårda stötar.

Om blödning uppstår efter användning av vibrator (eller samlag med penis) kontakta mödravården eller läkare.

http://www.rfsu.se/no/Sex--relationer/Sexteknik-och-praktik/Sexleksaker-och-sexhjalpmedel/

Svar på tråden Vibrerande dildo i v 36?