• Suzanne takes you down

Gravid och huvudvärk

Hej.

Någon som haft huvudvärk i början av graviditeten? Har ni pratat med BM om det och fått någon förklaring till varför? Är i vecka 7 och har sprängande huvudvärk som kommer smygande under förmiddagarna varje dag och som sen håller i sig till kvällen. Har aldrig huvudvärk annars och hade det inte förra gången jag var gravid. Skall ta upp det med min BM vid inskrivningen men tänkte kolla med er om någon har erfarenhet och kanske vet vad det beror på?

• Svar på tråden Gravid och huvudvärk
  • nyfiken0201

Känner igen mig helt och hållet. Det är ett hormon som påverkar detta, så det är bara att stå ut tyvärr. Min huvudvärk minskade i vecka 15-16 ungefär. Men den gör sig påmind ibland.

• evani

JAg hade oxå grym huvudvärk (har migrän annars) och fick inte ta min migränmedicin.

Linnéa föddes 090127
  • Neos mami

Har fått det nu på senare, (vecka 35+2 idag) och har fått förklarat att det är migrän och det är vanligt att ha det under graviditeten och då också hela graviditeten. Kolla vad det kan vara så du kanfå hjälp, är nog inte så kul att gå med det i 30 veckor till för dig.

• Jempus

ååå har oxå huvudvärk...känner mig alldedes vimmelkantig... är i v12

• Christina 82

jag med, e i vecka 13. verkar som om detta är ett vanligt problem, har spänningshuvudvärk och även nästäppa. men hittar inga riktiga hjälpmedel, tips någon? får även migrän emellan , villket jag inte ofta brukar ha annars...

• Alcea

Jag hade enorm huvudvärk fram tills jag började med järntabletter, så det är mitt tips!

• lisis1
    Alcea skrev 2011-06-01 10:27:46 följande:
    Jag hade enorm huvudvärk fram tills jag började med järntabletter, så det är mitt tips!
    samma här, mitt lossnade lite när jag fick i mig mer järn :)
  • aamandaah94

Hade i stort sätt aldrig någon huvudvärk innan jag blev gravid alls men har gått med det i ca tre veckor nu. Drick massa vatten funkar för mig och som sagt järnet :) Tror jag har vätskebrist eller liknande. Men hoppas det blir bättre!

• Leni82

Jag hat oxå hemsk huvudvärk, är i vecka 16. Mina järnvärden är jättebra o har därför inte tänkt på att äta extra järn. Mitt blodtryck är oxå bra. Nu har jag blivit sjukskriven på 50% pga huvudvärken, men den släpper inte trots vila. Jag vaknar med huvudvärk till o med. Försöker dricka mkt vatten, men känns som om jag kissar ut allt. Tips?

Svar på tråden Gravid och huvudvärk