• Sandyfication

Inget stöd från skolan

La denna i Arbetslivet för det passade in bäst, det handlar dock om skolan.

Var på möte med min mentor idag på skolan för att jag har mycket frånvaro pga en influensa som hållit i sig i 4 veckor, samt så var jag väldigt illamående i början på min graviditet vilket resulterade i att jag var hemma rätt mycket då.

Jag är idag gravid i vecka 12 och berättade det för min lärare. Bland det första han sa var att han skulle prata med skolledningen och kolla hur dom skulle lösa det för mig, antingen skulle jag få hoppa av själva linjen jag läser nu och bara läsa kärnämnen (så jag kunde vara hemma och ta det lugnt mer menade han), eller så skulle jag hoppa av skolan helt.

Nästa år så kommer gymnasiet att ändras totalt, den linjen jag går nu kommer inte att finnas och alla kärnämnen kommer att se annorlunda ut. Därför ansåg han att det inte var någon mening att läsa kursämnena, och/eller att jag hoppar av skolan nu då det jag läser i år kanske inte kommer räknas om 1-2 år om jag bestämmer mig för att börja i skolan då igen.

Grejen är den att jag är 17 (fyller 18 i december) och går första året på gymnasiet nu, ska egentligen gå i trean. Så jag har alltså börjat om 3 gånger redan och har ingen lust alls att göra det igen, det måste ju gå att lösa på något annat sätt än att säga att jag ska hoppa av och börja om senare.

Finns det någon som varit i samma sits då skolan kommit i kläm? Hur gjorde du?

• Svar på tråden Inget stöd från skolan
  • ebbebulan

Prata med någon annan än din mentor. Varför skulle du inte kunna gå i skolan? Ta kontakt med kurator/skolsköterska för stöd, du kan ju inte vara den första på skolan som blivit gravid.

♥ mamma till ebbe -08 o mini i magen bf 20110210 ♥ www.frujansson.wordpress.com
  • Sandyfication
    ebbebulan skrev 2010-11-30 06:21:11 följande:
    Prata med någon annan än din mentor. Varför skulle du inte kunna gå i skolan? Ta kontakt med kurator/skolsköterska för stöd, du kan ju inte vara den första på skolan som blivit gravid.
    Min lärare har fixat ett möte med skolledningen nu så jag ska dit klockan 11 och se vad dom säger och tycker. Jag tänker iallafall vara väldigt tydlig med att jag inte vill hoppa av.
Svar på tråden Inget stöd från skolan