• s89

Hur länge matade ni era barn var tredje timma dygnet runt?

Hej!

Ni som matade era barn var tredje timma dygnet runt, hur lång tid tog det innan ni inte behövde ställa klockan o väcka barnet för att han/hon skulle äta?

• Svar på tråden Hur länge matade ni era barn var tredje timma dygnet runt?
  • cicci85

När han va en vecka behövde vi inte längre väcka honom för mat!

• bellsii

typ 4 månader sen vaknade han 1 gång per natt

• Kazeer

Jag har inte behövt väcka barnen för att de skulle äta var tredje timme. De har vaknat ändå. Men under neonataltiden (8 dygn med första barnet och en månad med andra) så var rekommendationen att väcka dem om de inte vaknade själva. Om den rekommendationen gällde längre vet jag faktiskt inte. De vaknade var tredje timme de (drygt) tre första månaderna och de gick upp i vikt som de skulle.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • s89

Tack för era svar! Får kolla med BVC sköterskan hur jag ska göra.

• JulieL

Vi är bara 9 dagar gamla och under dagen vaknar hon ganska ofta för att ammas men sover ganska bra på nätterna, BM på BB sa att jag behövde inte väcka henne på nätterna.

• cicci85

TS: Varför måste din bebis äta minst var 3:e timme?

• Maroschka

Är det av någon speciell anledning u måste mata var 3 timma?

Jag har aldrig och skulle aldrig ställa klockan för att väcka och mata. Jag har matat när dom vaknat själva, ibland varanann timma och ibland var 5 timma...

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~Bebis 110106~
  • s89

Hej!

Ja min dotter gick upp väldigt dåligt i vikt när hon kom ut. Så vi har varit o vägt henne massa på BB-hemvård. nu idag hade hon gått upp 105 gram sen i fredags. Så det känns ju skönt! Men undrar hur länge man ska behöva väcka henne o ge henne mat. Ibland på nätterna vaknar hon ju själv o vill äta. Men  på dagarna får vi väcka henne.

• Pemberly

Vi satte också klockan på natten och väckte vår son i början eftersom han hade låg födelsevikt. Vi slutade med det när han var 3 el 4  veckor, då vi sett att han gått upp bra i vikt.

• JulieL

De flesta BM på BB har påpekat att bebisen måste äta var 3 timme och det ska räknas från tiden bebisen börjar ammas, fast de har inte berättat hur länge den rekommendation ska gälla...

• s89

Tack för svaren! Får kolla med BVC på onsdag så får vi se vad dem säger där. Blir ju jobbigt för henne att behöva äta var tredje timma, men hon kanske bara vill äta var 4-.e.. Men får kolla detGlad

Svar på tråden Hur länge matade ni era barn var tredje timma dygnet runt?