mia maria skrev 2010-11-30 20:47:54 följande:
Jag var i Turkiet med min minsting när han var 8 månader, o vi åker också igen i maj när han kommer att vara ca 20 månader
Vagn får man ta med utan extra kostnad. Fråga vid incheckningen bara så får ni köpa en stor plastsäck att förvara vagnen i under flygresan (om ni vill!). Sen går ni till en incheckningsdisk för specialbagage för att checka in vagnen (iaf funkar det så på Arlanda, vet inte varifrån ni flyger?). Men det är ju bara att ni frågar när ni checkar in väskorna hur ni gör med vagnen!
Sist vi åkte så hade jag med burkmat för hela veckan till lillen.
Kollade i affärerna, o nog fanns det barnmat att köpa, men inte i lika stor utsträckning som här.
Eller så besökte jag bara fel affärer!?
Fruktpureér fanns det gott om dock.
Nästa år kommer jag nog fortf att ta med en del mat, men inte allt.
Blöjor finns också att köpa (såklart!!), till varierande priser så det är absolut inget måste att ta med. Det finns ju Pampers o så.
Men känner man sig bekvämast med att ha med sig hemifrån så ska man såklart göra det - jag fick med mig för nästan hela vistelsen sist, fick köpa ett litet paket sista dagen.
Ang spjälsäng så har jag gjort så att jag har googlat på hotellnamnet, o oftast så har ju hotellet i fråga en egen hemsida med en mailadress. Sen har jag mailat o frågat om de har spjälsäng, o uppgett att jag önskar en.
Då jag hade svårt att välja resa sist vi var iväg så kollade jag runt på en hel massa hotell, o samtliga svarade vänligt på mail att de visst hade spjälsäng o att jag bara behövde uppge ankomstdatum så skulle de ställa in en.
Jag bad också Fritidsresor att de skulle skriva på bokningen att jag önskade spjälis, o när vi kom fram så stod det en spjälis i vår lgh.
Dock sov inte sonen en endaste natt i den, utan föredrog helt klart min säng!
Men det hade man ju inte kunnat veta...!
I år fanns spjälsäng som tillval på hotellet redan vid bokningstillfället (vi reser med Ving denna gång), så då bokade jag en för 125:- extra. Det går att göra så på vissa hotell.
Hoppas ni får en trevlig resa!
Vilket hotell ska ni bo på?
Vå åker med Apollo och kommer att flyga från Arlanda. Nu kan jag alltså sluta oroa mig för vagnen, och jag ska ta och maila hotellet och fråga angående spjälsäng... Om det inte skulle finnas, kan man då checka in en resesäng (samma storlek som en halv golfbag typ) mot en kostnad eller blir den också gratis som vagnen?
Vi ska bo på Goldcity Hotel & Apartments i Alanya!
Är det nåt mer vi bör tänka på innan vi åker? Behöver vi vaccinera oss?
Det är ju bara 5 månader kvar nu, haha! ;)