• Busymommy

Ska det kännas såhär?!

Jag födde mitt 3dje barn i lördags. Har förträngt hur det ska kännas efteråt i underlivet.
    Har ju en liten tyngd känsla i både snippan och i rumpan. Krystade i nästan 1 1/2 timme...
    Kom inte ihåg hur det kändes de andra ggr... brukar det kännas så och det går tillbaka?!?!

Är livrädd för framfall och såna läskiga saker...

• Svar på tråden Ska det kännas såhär?!
  • SilverEmma

Den känslan har jag haft efter båda mina förlossningar, en utdragen och en snabb! Det har försvunnit efter en veckas ordentligt knipande.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Busymommy
    SilverEmma skrev 2010-11-29 19:34:11 följande:
    Den känslan har jag haft efter båda mina förlossningar, en utdragen och en snabb! Det har försvunnit efter en veckas ordentligt knipande.
    TACK så jätte mycket, att jag inte minns den här grejen... det känns faktiskt redan bättre sen igår, lite lite kanske blir bättre varje dag! Så skönt. Man blir ju lite orolig....
  • Little me

Jag har sen svullnaden i underlivet gått ner känt att det är tungt nedåt. Inte känt något som hänger ut från slidan eller så, utan bara en tyngd nedåt. Speciellt när jag sätter mig på toaletten och liksom släpper ut underlivet fritt.
    Rädd att något är fel, hade en bra förlossning men fick en djup vaginal bristning som syddes på op.
    Försöker mig på knipövningarna så gott jag kan, svårt att känna tycker jag.
    Något jag känner har hjälpt är dock att hålla magstöd, dra in magen lite liksom.
    Och att försöka lyfta upp underlivet med handen och sen sätta ihop benen så att hängkänslan försvinner.

Tips?

Svar på tråden Ska det kännas såhär?!