vad för fel? dottern sa det blir varmt då hon kissar?
hon sa det nu ikväll och jag frågade om et gjorde ont men fick inget riktigt svar men tro inte de gjorde ont hon sa mest att de kändes varmt kan det vara nå fel?
hon sa det nu ikväll och jag frågade om et gjorde ont men fick inget riktigt svar men tro inte de gjorde ont hon sa mest att de kändes varmt kan det vara nå fel?
Hade hon varit ute innan så att hon var kall?
Men urin är ju varmt då man pinkar.
Tänk på att kroppens innetemp är högre än hudtempen... Dvs, kiss är varmt..
sätt ett barn med blöja i din famn och denne kissar så känner du att det blir varmt mot benen. Inget konstigt alls i det
varit och badat på badhuset
Fel???
Dottern frös väl eller var lite kall,så hon kände värmen från sin urin då hon kissade,det är så att urinet är normalt varmare än ute på tex huden.
Ge citronvatten/tranbärsjuice i förebyggande om hon är på g att få UVI. Extra vatten överlag är bra. Och kolla så det inte luktar fränt.. Annars är det snabbt att bara ringa BVC och be om stickor så man kan testa.
Jag håller med Lilltussa, bättre vara taktisk i förebyggande syfte. Min tjej på snart fem år har haft två njurbäckeninflammationer senaste halvåret. Och senaste gången så sa hon att det kändes varmt när hon kissade, alltså sved.
Tyvärr har utredningarna inte visat på att något är fel i hennes urinvägar etc, så läkarna sa att hon ev kommer att få äta antibiotika lite grand varje dag i fortsättningen för att förebygga.
Men så illa får vi hoppas att det inte är med din tös,
lycka till
Vadå fel? Hon har ju rätt. Jag pissade alltid i badvattnen när jag var liten (OBS när ja var liten inte nu) för att bli varm när jag frös.
Jag tycker också att det känns varmt när jag kissar om jag är kall, tex av att ha badat (i normaltemp. bassäng) eller varit ute länge på vintern. Så har det varit sedan jag var liten, och jag har aldrig haft urinvägsinfektion eller andra problem. Jag trodde ärligt talat att det kändes så för alla tjejer...
min mamma brukar säga att jag sa så när jag var liten ibland, och det betydde alltid feber. Kroppen är ju varmare inuti än utanpå.
Det borde också kunna betyda att hon suttit på nåt kallt och blivit kall om underlivet, så att urinen (som funnits inne i kroppen) känns särskilt varm.
Ta tempen!
Men urinet känns ju varmt konstigt vore väl om det var kallt när det befunnit sig inuti kroppen. Det har väl inget med urinvägsinfektion att göra. Ngn som kissar kallt här eller?