• Patetiskanka

Bygga naglar!

Har funderat på att bygga mina naglar nu till julen (akrylnaglar isåfall)
    Men har fått höra lite överallt att det är rätt vanligt att det inte fastnar när man är gravid, och ja att naglarna går av efter någon timme/dag.

Någon som varit med om detta?
    Vill inte lägga ut flera hundra kr på något som bara håller någon dag.

• Svar på tråden Bygga naglar!
  • Anna Paulita

Det är inte ett helt okänt faktum att byggda naglar kan hålla sämre när man är gravid, det har med hormonerna i kroppen att göra, På mig höll det jättedåligt, inte att de ramlade av efter ngn timme men hållbarheten var som sagt bra mycket sämre då än som ickegravid.

Du kan ju prova men det är inte helt osannolikt att det inte kommer hålla lika länge som annars.

• evani

Det är faktiskt sant, jag skämde bort mig lite när jag var gravid (gelenaglar) och de satt inte kvar mer än någon dag.
    När jag gjorde samma sak o var ogravid så satt de som berget.
    Enligt nageltjejen så kan det vara så för en del men ingte för alla, det är väl något med hormonerna.

Linnéa föddes 090127
  • Solsikke
    Tråden har rensats för inlägg som inte bidrog till en konstruktiv diskussion.
    ~ Play it by ear ~
  • virre85

Jag gjorde akrylnaglar när jag var gravid, de höll jätte bra. Ena knäcktes iofs efter någon vecka men det var mest mitt eget fel

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • JBC

Mina gelénaglar höll lite sämre när jag var gravid, men "ramlade" knappast av efter nån timme om man säger så. Däremot upplevde jag att det lättare blev släpp i kanterna. Och, ja, det är normalt med tanke på hormoner och sånt.

• Drömmarmamman

Materialet i mina som var akryl satt dåligt när jag var gravid. Kunde tillslut, efter bara ett par dagar bara lyfta av material och tipp. Det är hormonterna som går ut i den naturliga nageln och stöter bort materialet.

• Patetiskanka

Vetifan om man ska chansa eller ej.
    Vill ju inte spendera hundratalskronor på något som kanske inte håller =/

• NicoleSthlm

OM ni vill ha naglar när ni är gravida så rekomenderar jag gelenaglar, sitter i regel bättre när man är gravid.
    Har flera kunder som är gravida och deras naglar sitter som berg oavsett bebis i magen eller inte =)

Svar på tråden Bygga naglar!