• äppelmos

deprition

hos ena föräldern (äter medicin mot och mår bra). påverkar det ansökan?

• Svar på tråden deprition
  • Sally

Depression?  Ja, det kommer att påverka ansökan.  Jag skulle nog säga att det blir ganska osannolikt att  bli godkänd för adoption av kommunen. 

• äppelmos

felstavat... pinsamt... adoptionsansökan såklart..
    men om personen i fråga mår bra och det inte påverkar livet? mild depression alltså! 

• Mara
    äppelmos skrev 2010-11-29 23:10:09 följande:
    felstavat... pinsamt... adoptionsansökan såklart..
    men om personen i fråga mår bra och det inte påverkar livet? mild depression alltså! 
    Jag tror tyvärr att det kan vara svårt. Även om man får godkänt av kommunen, så kan det vara svårt att hitta någon utlandskontakt som accepterar det. I många andra länder ser man allvarligt på sådant som har med psyket att göra. Men du skulle kunna ringa runt till de olika adoptionsorganisationerna och höra om det finns någon kontakt som skulle godkänna det.
  • äppelmos

jag frågar för en bekant bara. tack för alla svar..

man går ju på ett läkarbeök inför utredning om jag förstått rätt. kan man bara hålla tyst om depressionen? 

• Namaste72
    äppelmos skrev 2010-11-30 16:37:16 följande:
    jag frågar för en bekant bara. tack för alla svar..

man går ju på ett läkarbeök inför utredning om jag förstått rätt. kan man bara hålla tyst om depressionen? 
    Om du har varit sjukskriven en längre period under de senaste 10 åren och du fått sjukersätting så kommer det synas på utdraget från Försäkringskassan.
    { Mamma till världens finaste dotter }
  • äppelmos

så de får vänta så det gått 10 år sen personens sjukskrivning. de skall jag hälsa, tror det närmar sig 10 år faktiskt sen dess

• Chimamanda

Vi genomgår utredning just nu och i vår kommun är det de tre senaste årens sjukskrivningar som man tittar på, inte tio.

• Namaste72
    Chimamanda skrev 2010-12-03 18:10:44 följande:
    Vi genomgår utredning just nu och i vår kommun är det de tre senaste årens sjukskrivningar som man tittar på, inte tio.
    Vår kommun är ganska nitisk, det står i handboken att soc ska kolla tio år tillbaka. Vi startar för syskon nu och ska lämna in utdrag för 10 år från FK och 3 år tillbaka hos arbetsgivaren (för att kolla kort sjukfrånvaro)
    { Mamma till världens finaste dotter }
Svar på tråden deprition