• Anonym

    Salva Xylocain vid vestibulit...Någon som vet?

    Någon som använt den salvan vid vestibulit? Har fått det rådet. När tar man på den i så fall...Precis innan samlag eller hur gör man? Tacksam för svar...

  • Svar på tråden Salva Xylocain vid vestibulit...Någon som vet?
  • Anonym

    Inte av den anledningen,
    Men den tar nog en kvart innan bedövningen börjar ta. Det står exakt tid i bipacksedeln och så får du nog testa dig fram efter hur lång tid du har bäst effekt.

    Sen finns ju emlakräm som har en mycket bättre bedövningseffekt och går lite djupare. Den tar dock 1-2 timmar för bra effekt.

  • Anonym (xxx)

    Kolla först så det inte svider.
    Svärmor min råkade av misstag sätta xylokain i anus & hon sa det sved som eld.
    SÅ ta en pytteprick & testa förs i slidan så det inte blir värre.

  • Anonym
    Anonym (xxx) skrev 2010-11-29 20:42:33 följande:
    Kolla först så det inte svider.
    Svärmor min råkade av misstag sätta xylokain i anus & hon sa det sved som eld.
    SÅ ta en pytteprick & testa förs i slidan så det inte blir värre.
    jag har haft den i anus och det sved inte. Dessutom så började den verka efter typ en minut.
  • Anonym

    Jag fick den för problem med smärta i underlivet. Dock inte vestibulit. Men det sved som ELD under första 10 minuterna ungefär. Var knappt uthärdligt och skulle inte kunnat ha sex efter. Men fungerar för en del så värt prova. Men ta bara lite och testa dig fram som någon ovan skrev.

  • Anonym
    Anonym (xxx) skrev 2010-11-29 20:42:33 följande:
    Kolla först så det inte svider.
    Svärmor min råkade av misstag sätta xylokain i anus & hon sa det sved som eld.
    SÅ ta en pytteprick & testa förs i slidan så det inte blir värre.
    Xylocain använder man till barn som är förstoppade och inte vågar bajsa för att det gör ont.
    så om det sved hade hon antagligen kliat hål så området var irriterat. 
  • Anonym

    Tack för era svar!! Finns emlasalva oxå receptfritt på apotek?

  • Anonym
    Anonym skrev 2010-11-29 21:29:24 följande:
    Tack för era svar!! Finns emlasalva oxå receptfritt på apotek?
    Japp.
    Det kostar mer, men går att få på recept.
  • Anonym (jobbar i vården)

    Man ska inte använda emla vid slemhinnor. Alltså inte i eller vid vagina. Emla ska vara på hud.
    Xylocain är bättre och verkar i princip direkt. Xylocain är dessutom gjort för att fungera just på slemhinnor. Svider bara om man har sår. 

  • silverfarie

    Har använt xylocain helt utan resultat smärtan är liksom så illa att den inte hjälper. Mina besvär som jag alltid haft försvann helt efter jag fött barn. Lycka till hoppas du finner råd det är en hemskt jobbig " sjukdom".

  • MammaHela

    Men riserkar inte killen att få xylocain på kuken då om du har den i vaginan? Tappar inte han känsel i ollonet då`?


    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
Svar på tråden Salva Xylocain vid vestibulit...Någon som vet?