• over the moon

Varma vantar till 3-åring???

Var får jag tag i de varmaste vantarna på marknaden till min lilla frusna 3-åring???

• Svar på tråden Varma vantar till 3-åring???
  • baby87

Har didrikssons vantar o min son svetas till o me med dom ,,dom har till o me blixtlås på dom så de e lättare o få på vatnarna

(¯`v´¯)Bästa dagarna 24/3 07 och 21/4 08(¯`v´¯)
  • moohl

Ullvantar är det enda som håller min frusna treåring varm

• Sar

Hestra har fungerat bra (reima var inte alls lika bra).

• 3 barns mor
    tessilus skrev 2010-11-30 01:50:34 följande:
    everest på stadium
    vilka everest ?
  • Jojjo

Hade didriksson förra året men var inte helt nöjd med dom. Köpte Hestra iår och dom är helt suveräna. Dagispersonalen är helt lyrisk över dom. Finns ju olika modeller men blev rekommenderad en försäljaren just den här, lång resårmudd som går upp en bra bit på handen gör att dom sitter kanon. 279 kr på team sportia

• Xgirl83

Vilka Hestra har ni köpt? Kollade på nån sida men där var ju minsta storleken på de ullfodrade 4-5 år. Min dotter är 3 år och har SMÅ händer. De som var för mindre barn var inte ullfodrade...

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • over the moon
    Xgirl83 skrev 2010-11-30 13:29:26 följande:
    Vilka Hestra har ni köpt? Kollade på nån sida men där var ju minsta storleken på de ullfodrade 4-5 år. Min dotter är 3 år och har SMÅ händer. De som var för mindre barn var inte ullfodrade...
    Precis, kollade idag jag m, men storlekarna var ju ej så bra:(
    Slutade m att jag köpte ett par everest och sen när jag har mer tid ska jag kolla marknaden igen!
  • Xgirl83

Ja så dumt om det är så... Min dotter blir väldigt lätt kall om händerna. Idag har vi -10 grader och efter bara en kort stund ute så bara grät och skrek hon för att hon hade så ont. Då hade hon ett par tumvantar från Lindex. Hon måste ha något nytt snabbt känner jag, kanske att jag chansar på att tumvantarna för mindre barn också är varma då..

Men nu hittade jag dessa:
    www.outnet.se/hestra/fjellvotten-jr-mitt.php

• over the moon

Xgirl83,
    tyvärr e det nog sådana jag kikade på...Storlek 2 =2-3 år och storlek 3=4-5 år, det var bara det att storlek 2 verkade för små och storlek 3 för stora :(
    Får se hur det går med lill flickans stadium vantar i morgon...här ska bli mellan 10-15 grader kallt!

• Xgirl83
    tessan27 skrev 2010-11-30 21:00:14 följande:
    www.outnet.se/hestra/baby-zip-primaloft-mitt....
    dessa har jag haft till dottern som haft små händer, superbra. Man kan ju ha ett par tunna ullvantar under också.
    Dessa var vi och köpte igår, hon i butiken tipsade om att de var jättevarma. Men i morse efter 30 min utomhus i -12 grader så var hon ändå kall om händerna. Så jag beställde ett par ullvantar från Pop nu som jag hoppas att hon kan ha under.
  • galnevale

Jag köpte i år "dagisvantar" på polarn. tycker väl att 250 kr för ett par vantar är lite väl mycket men oj vad varma och goa de är om händerna så då är det värt det.

• Bonnie Tyler

Tipset är att ta ett par fingervantar inuti ett par rymliga tumvantar. Då klarar man sig lite bättre. 

Sen låter ju Hestra som ett bra val... 

• Redbit

Som norrbottning där det kan vara rejält kallt emellanåt kan jag inte annat än att rekommendera Tornedalens textils (www.tornedalens.com) vattenavvisande barnhandskar. Superbra, varma hur kallt det än är ute, med foder långt upp på armarna!
    Dottern har haft dem sedan hon var 1 år. Inget par är utslitet än, utan lillebror kommer att få ärva dem och de kommer säkert att hålla för honom också!

• over the moon
    Redbit skrev 2010-12-02 15:26:09 följande:
    Som norrbottning där det kan vara rejält kallt emellanåt kan jag inte annat än att rekommendera Tornedalens textils (www.tornedalens.com) vattenavvisande barnhandskar. Superbra, varma hur kallt det än är ute, med foder långt upp på armarna!
    Dottern har haft dem sedan hon var 1 år. Inget par är utslitet än, utan lillebror kommer att få ärva dem och de kommer säkert att hålla för honom också!
    Lät bra! (du menar d utan lammskinn, endast vatten avvisande? )

De jag köpte från stadium i all hast
     se nedan ,
    tessilus skrev 2010-12-02 00:39:52 följande:
    www.stadium.se/mode/juniorklader/accessoarer/...

jättebra till min frusna tjej. dom lixom lindar in fingrarna då det är så fluffigt inne i vanten.  dom finns med både lågt o lite längre skaft o vet inte vilka av dessa det är på bilden dock.
    Fungerar inte alls, håller säkert händerna varma om hon bara kunde ha dom på sig...åker av efter 20 sek, tummen verkar inte sitta bra, hon får inget bra grepp då hon leke:(  Usch vad jag längtar till sommaren!!!
  • Redbit
    over the moon skrev 2010-12-02 21:23:13 följande:
    Lät bra! (du menar d utan lammskinn, endast vatten avvisande? )
    Ja, de som bara är vattenavvisande. De har tjockt mysigt teddyfoder som håller rejält varmt!
Svar på tråden Varma vantar till 3-åring???