• Anonym

Ok med flirt på Facebook ?

En av mina vänner på Facebook har den senaste tiden börjat flirta med mig ,om man nu kan göra det via fb ?han skriver det ena gulliga medelandet efter det andra . Skrev tex att jag skulle till frisören och bli fin i håret. Han svarar då "behövs väl inte,du är ju snygg ;) " jag svarade lite på skoj att "tack, men kan ju alltid bli bättre " och får till svar " nää, det tycker jag inte. Du är jättefin som du är, jag skulle inte tacka nej till dig iallafal ;) När jag skrev att jag var dålig en dag så kommenterar han " stackare, vill du att jag ska komma och ta hand om dig ;)jag kan värma dig om du fryser ..;) " Osv osv ... Ingenting som går "över gränsen" men ändå ....Jag blev lite fundersam... Har jag en dålig dag så lyckas han alltid göra mig glad igen.dessutom bra för självförtroendet att få komplimanger... Men så tänker jag att han har ju sambo och undrar hur hon känner när han skriver så här..

• Svar på tråden Ok med flirt på Facebook ?
  • Pentagram

Folk har olika toleransnivå för den här sortens flirtande och hur din väns sambo känner inför det hela kan jag inte sia om (eller hur hon SKULLE känna om hon kände till det). Det faktum att du blir fundersam tyder ändå på att du uppfattar det som lite mer än bara vänskapliga komplimanger. JAG tycker definitivt att det är lite mer än vänskapliga komplimanger och skulle säga att han redan gått över gränsen för vad jag anser acceptabelt flirtande i sammanhanget.

Hur skulle du själv tycka om du upptäckte att din sambo skrev sådana här meddelanden till någon annan?

• Anonym

Ja jag vet inte.... Han kanske "är" sån som person och inte enbart mot mig. Om det nu skulle göra saken bättre. Fast känslan jag får är att han flirtar lite med mig för spänningens skull men aldrig skulle göra något mer än så.. Skulle nog inte tycka om ifall jag hade sambo som skrev så till andra tjejer..

• FlamingRed

En flirt är väl alltid ok, men det verkar som du börjar livnära dig på den och då är det sämre.

• Anonym

Jag ska kanske inte göra så stor grej av det, vet ju att han är upptagen...fast jag BLIR glad när han skriver gulliga saker till mig :) men så tänker jag att han har ju sambo, kanske borde jag försöka få honom att tagga ner lite...

• Pentagram
    Anonym skrev 2010-11-30 08:45:35 följande:
    Ja jag vet inte.... Han kanske "är" sån som person och inte enbart mot mig. Om det nu skulle göra saken bättre. Fast känslan jag får är att han flirtar lite med mig för spänningens skull men aldrig skulle göra något mer än så.. Skulle nog inte tycka om ifall jag hade sambo som skrev så till andra tjejer..
    So? Han är inte mindre flirtig eller går mindre över gränsen för att han uppvisar samma beteende mot fler personer än bara dig.

Anyway, det är inte egentligen väsentligt huruvida han planerar/hoppas att gå längre, just nu, utan det väsentliga är att du inlett ett slags flirtförhållande med en man som redan är "upptagen". Du har ingen anledning att tro att sambon är ok med det här beteendet så vad tänker du göra? Oavsett vad din eller hans moral säger om saken får du också ha i åtanke att sådant här kan få långgående konsekvenser. Vad är din relation till din väns sambo och vad tror du kommer att hända om/när sambon får reda på saken? Är det värt det?
  • Favvo

Nej! Det är inte okej!
    Hur hade du känt om det var din sambo som skrev så till en annan tjej???

• Pentagram
    Anonym skrev 2010-11-30 09:42:00 följande:
    ...fast jag BLIR glad när han skriver gulliga saker till mig :) ...
    De flesta av oss gillar att få uppskattning och komplimanger. Det kan lysa upp ens dag, eller liv, under lång tid. :)

Olyckligtvis kan det också leda till sociala komplikationer när enadera part redan är i ett förhållande...
  • Kultist

Det beror ju helt på. Är man trygga i sitt förhållande så kan det vara helt okej att skriva komplimanger till en kompis av motsatt kön utan att det för den sakens skull måste innebära en flirt.
    Dessutom, så länge du inte flirtar tillbaka så är ju ditt samvete rent, inte sant?

• Miot

Hade jag vart hans sambo skulle jag faktiskt bli skitsur om jag såg det han skrivit.

• JeanneDArc

Man kan ju ge komplimanger utan att flirta... jag hade ju inte gillat om min sambo skrev att han skulle gå hem till en tjej och ta hand om henne och värma henne när hon frös. Det är över gränsen för mig. Att säga att någon är fin i håret är en helt annan sak. Jag hade nog inte svarat alls alternativt svarat och undrat vad flickvännen tycker om sådana komentarer.

Svar på tråden Ok med flirt på Facebook ?