Abort vid 16 och abort vid 30. Lika smärtsamt, GLÖM INTE DET.
Det fullkomligt simmar runt med trådar om abortet och särskilt abortinlägg från unga.Jag ville för engångsskull tala för de unga tjejer som genomgår en "ganska så" ofrivillig abort med att säga det till alla ni många äldre som pushar på.
Den smärta som tjejen går igenom, är lika med den smärta vilken kvinna som helst går igenom. Skillnaden mellan 16 och 30 är stor, men skillnaden på smärta och kärlek är ingen. Till er som verkar vara hårdare när det just är unga tjejer som ber om råd när de är osäkra inför sina aborter, så jag vill säga detta;
* Om ni inte kan ge tjejen det hon begär av tråden i ett så pass känsligt ämne, kan ni inte bara låta bli just hennes tråd och komma med utlåtanden (som inte är allt för nödvändiga) någon annanstans (egen tråd?)
Jag respekterar yttrandefriheten och allt vad den innebär, just därför kan inte jag eller någon annan hindra Er från att göra dumma utlåtanden, men jag måste få försöka att väcka en känsla även för dessa unga tjejer som ska/kanske ska/Vill/ Inte vill abortera.
Det har diskuterats flitigt hurvida foster dödfödda vid 20 veckor kan betraktas som förlorade barn eller ej, men jag tror inte att det ligger i betraktarens ögon, utan i moderns hjärta - För att VILL man ha barn, så tror jag att det ett barn redan vid strecket på stickan. För någon som velat ha barn och inte tror på sina förutsättningar är det alltså samma sak - Ett barn.
För någon inte tänkt/tänker på det eller inte bryr sig är det kanske ett embryo/foster/ingenting, men det är så individuellt. så jag vill åtminstone uppmana Er till att inte attackera de unga tjejerna så hårt när de BARA vill ha stöd.
/ Tjej, gjort 2 aborter själv som ung, vidrigheter bland människor låg till grund för min första abort, den andra var ett skadat embryo i v 5 som aldrig hade levt/överlevt.