• Anonym (trist)

Kollega slutar .. inget avtackningsfika?

Hej Alla!
    Det här är egentligen ingen stor sak... men jag kan inte sluta "förundras"...
    Är en kollega som slutar på vårt jobb nu i dagarna. Hon har jobbat här i tio år drygt.
    Förra veckan gick bössan runt och 48 pers la i den sedvanliga 20:an. Nu idag är det sista dagen och hon ska tackas av. Men det är bara de som jobbar just i hennes projekt just nu som ska samlas på en sk "avtackningsfika". Vi övriga 35 pers är inte inbjudna.
    Har suttit ute hos kund de senaste åtta åren och där samlades alla runt den som eventuellt gick i pension eller slutade! Vi var kanske runt 50 pers. På kontoret här nu kanske vi blir bortåt 100 pers. Så visst kanske det blir dyrt för företaget att "bjuda" på fika så snart nån slutar.
    Kom o tänka på de två senaste som slutade (pga nytt jobb). De bjöd från egen kassa på fika. De hade också jobbat runt 10 år på företaget... bjöd samtliga. ( alltså alla 100 pers.. men alla kommer ju inte då eftersom vissa jobbar ute osv).
    Tycker det känns "konstigt" att inte få vara med o säga "tack o hej" till en gammal kollega.. sen vill man ju även se vad de köpt för present för insamlingspengarna!

Hur tycker Ni andra? Hur fungerar det på ert jobb?

ps: det handlar inte om att jag inte får den där biten tårta... den kan jag köpa själv.. :)

• Svar på tråden Kollega slutar .. inget avtackningsfika?
  • Anonym

Vi bjuder in alla som jobbar på vår stab. Det blir ca 80 personer. Alla får tårta och kaffe, även om de inte samlat till present. Ibland köper presonen själv eller så väntar personen till en avtacknings-dag så de bjuds på middag/tårta  tillsammans med alla andra medarbetare (2 ggr år)

Svar på tråden Kollega slutar .. inget avtackningsfika?