• m77

Hur skydda sin vagn?

Vi har köpt en Baby Jogger City Mini med måtten 77,5*61,5*24 ihopfälld. Funderade nu på hur vi ska skydda den under flygresan då vi ju måste checka in den. Skulle vara trist om den var helt förstörd redan efter flygningen dit...den är helt ny också.

Finns det skyddande plast på flygplatsen (åker från Arlanda med Thai) och skyddar det bra?

Måste man köpa en speciell transportväska?

Tacksam för snabba tips eftersom vi åker på söndag...

• Svar på tråden Hur skydda sin vagn?
  • TinaElisabeth

Det finns ju skyddsplast på flygplatsen som man kan köpa. Det är som en jättestor plastpåse i lite tjockare plast och skyddar ju inte mot stötar eller dylikt. Bara mot smuts.

Bubbelplast kanske kan vara nåt?

• vildaV

Åh precis vad jag funderat på, har samma vagn som jag är rädd om. Ditresan brukar inte vara några problem då man packar in den själv. Hemresan brukar man få ha med den till gaten, det är då den brukar bli ful. Iallafall när man har några planbyten. En skyddsväska låter bra men såå mycket pengar.

• trollotta

Man brukar kunna hyra skyddsväska för några hundralappar/vecka

• Dixie
    vildaV skrev 2010-11-30 13:26:08 följande:
    Åh precis vad jag funderat på, har samma vagn som jag är rädd om. Ditresan brukar inte vara några problem då man packar in den själv. Hemresan brukar man få ha med den till gaten, det är då den brukar bli ful. Iallafall när man har några planbyten. En skyddsväska låter bra men såå mycket pengar.
    vi brukar spara plasten vi köper på utresan som vi sedan packar in vagnen i när det är dags att åka hem igen
  • vildaV

Vi köpte väskan som passar till vagnen. Den har varit superbra. Smidig att bära med sig som väska och tar liten plats om man sen ska åka vidare med bil. Vagnen har hunnit flyga några gånger nu och är lika fin och bra fortfarande :)

• veh

Jag tror att vår City Mini, med hjulen avtagna, går i en vanlig större resväska... Fast jag måste erkänna att jag inte har provat själv, men det var något som jag läste någonstans innan jag köpte väskan? Den ska ju vara 74*51*16,5 cm ihopfälld utan hjul, så man kan ju leta fram den största väskan man har och ta fram måttbandet. Alternativt fråga runt i bekantskapskretsen, eller ta med sig måttbandet och ge sig ut och kolla i butiker...

• veh

Haha, innan jag köpte vagnen skulle det stå. Inte innan jag köpte väskan...

Svar på tråden Hur skydda sin vagn?