• Ulrika A

ystad bb

Hej!!
    någon som har erfarenhet från Ystad BB och vill dela med sig av sina upplevelser därifrån vore jag tacksam.
    Ulli

• Svar på tråden ystad bb
  • cleopetra

Hej! Jag har inte själv fött på Ystads BB men hoppas att få göra det snart , många av mina vänner har gjort det och jag har bara hört en massa positiva uppleveleser. Jag och min kille har varit där på en rundvisning och blev mycket positivt överraskad så vi bestämnde oss direkt att föda där denna gången. Vi får väl se när det händer, kanske ses vi där . Lycka till!!! MVH Petra

• österlen

har ingen erfarenhet av att föda där men den 5 december är det beräknat att jag ska föda min lilla pojke där..alla jag pratat med säger att där är jättebra! jag har varit och tittat där och kan bara säga att där är jääte mysigt...lycka till

• kate79

Hej!

Jag födde på Ystad BB. Jag tyckte det var jättebra där. Blev visserligen mött direkt vid ankomsten till BB av en barnmorska som jag ogillade starkt, men hon gick senare och vi fick en jättebra barnmorska. De är emot smärtlindring på Ystad BB och jag fick kämpa hårt för bedövning (som jag dock inte fick då det var för sent), de var t o m restriktiva i att sätta in lustgas. Detta kanske varierar lite från barnmorska till barnmorska. Efter förlossningen fick vi familjerum och de kom in lite då och då för att se till att amningen kom igång och att han sög rätt, men annars fick man sköta sig mycket själv och ville man något så fick man kalla på dem. Vi kommer att välja Ystads BB även denna gång.

• Uddabus

Va konstigt... Jag har fött mina 2 barn där och jag har då fått den bedövning jag velat ha... Lustgas, eda, petadin och akupunktur... allt som allt till båda mina förlossningar...

Jag tycker dom är jättebra därinne... Jag hade t.o.m samma bm till bägge mina barn Fast det är 5 år emellan...

Mysig atmosfär där inne... I förlossningsrum 2 finns det badkar oxå... Ett tips

Svar på tråden ystad bb