• CrazyChristina

Hur ofta ammar du din 6månaders bebis?

Jag ammar inte så mkt längre blir kanske max 3ggr/dag han äter så mkt annat ist, jag har gått ner jätte mkt i vikt och fick tips att inte amma så mkt för att gå upp igen eller snarare för att inte gå ner mer..

♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta ammar du din 6månaders bebis?
  • CrazyChristina

Blir lite fundersam när jag ser att de e en del som ammar mer än 10ggr. de måste ju även vara natten då för en 6 månaders ska inte BEHÖVA äta mer än 5-6ggr enligt BVC..

♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • Melly
    CrazyChristina skrev 2010-12-01 13:14:14 följande:
    Blir lite fundersam när jag ser att de e en del som ammar mer än 10ggr. de måste ju även vara natten då för en 6 månaders ska inte BEHÖVA äta mer än 5-6ggr enligt BVC..
    Men amning är ju inte bara mat Utan att det är lika mycket närhet och trygghet för barnet. När mina var runt 6 mån så ammade jag dom lugnt mer än 10 ggr per dygn eftersom att jag ammade fritt. Det fortsatte jag med även efter det att dom började äta vanlig mat. Alltså bara för att barnet äter bra med vanlig mat så betyder inte det att dom vill amma mindre. Utan att dom kan ändå vilja amma ofta för närheten och tryggheten som sagt
  • Dr Mupp
    Att det inte behöver betyder rent krasst att det övelever utan mat på natten, men många behöver amma på natten eftersom de ju faktiskt är hungriga.

Min 6 månaders ammade iaf mycket efterosm han precis började med mat. Min 11 månaders ammar i snitt varannan timme dygnet runt. Och ja han behöver det, annars hade han ju inte ammat.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • emmizenma
    Men BVC har inte alltid rätt
    Alla barn är ju olika!

Jag ammar min 6½ månaders ca 1-2 gånger på dagen och 1 gång på natten
  • Swagger

Jag ammar min 6 månaders ca varannan timma dygnet runt. Vi började med smakportioner när bäbisen fyllde 6 månader, men det är ju bara en iskubsstorlek om dagen. Min BVC-sköterska sa att en morot räcker i en vecka så här i början när man börjar med smakportioner. Amningen ska enligt vår BVC vara huvudfödan ända fram till 8 månaders ålder.

Svar på tråden Hur ofta ammar du din 6månaders bebis?