• pandyb

Present till fröknar

Dags att börja fundera på present till fröknarna på förskolan! Hade nästan bestämt mig för att köpa varsin flaska vin/alt nån mousserande flaska när jag fick reda på att en fröknarna inte dricker alkohol!

Måste tänka om!

Om jag ändå vill köpa vin till dom andra, för jag vet att dom uppskattar det mycket, vad kan jag då köpa till hon som inte dricker alkohol?
    Funderade ett tag på något av de alkoholfria alternativen men jag vet att det inte är så många som dricker det, och eftersom jag inte vet varför hon inte dricker alkohol så känns det inte okej, hon kanske inte gillar smaken? Eller så kanske hon har problem med det och då känns det kanske inte så kul att få det heller?! jag har verkligen inte någon aning om varför!

Kommer jag inte på något så får jag tänka om på allas presenter... och då är jag tillbaks på ruta 1 igen!

Nils 090419 *mammas prins*
  • Svar på tråden Present till fröknar
  • crazy mom

Vin kan vara gott, men personligen är jag väldigt kluven till att ge bort alkohol till personer jag inte känner privat. Många människor lever i hem där alkohol är en stor bov, särskilt nu under julhelgen när man är ledig många dagar.... (även semestrar, påsk, osv)

Kan du inte ge bort andra läckheter? ost, choklad, julkaffe osv...

• Marijjasol

Uj ja.. presenter till personalen.. det hade jag alldeles glömt.
     Några fina praliner inslagna i en fin ask kanske?
    Eller ett surdegsbröd eller vörtbröd med rött band runt och en liten bit ost?

Hmm.. kom just på att jag har minst 6 personal att köpa till..

• pandyb

Här vet jag att vin uppskattas av alla utom av en, och det är ju till den jag vill hitta något annat!
    En av pedagogerna känner jag privat och det är hon som har skvallrat, och det är också hon som talar om att dryckesvanorna hos dom andra talar för att dom gärna vill ha vin ;)

Arbetar själv på förskola och jag själv tar hellre en flaska vin än en ljuslykta som man ställer i skåpet och som samlar damm... Godis känns det som man äter så mycket ändå kring jul!

Tänkte även baka lite lussekatter och ge till avdelningen på lucia, då dom inte har nåt lussefirande då!
    Så det blir lite kaka på kaka... men godis vet jag att dom gillar allihop :) Dom blir som barn på nytt när man kommer med kakor eller annat gott :)

Nils 090419 *mammas prins*
  • Juppepuppe

Tycker det låter helt knasigt att ge vin till alla utom en. Hon/han kommer ju undra varför och vad du hört.

• KK1974

jag tycker det är härligt att ge bort en påse nymalet kaffe, det är lyxigt och det går åt och det luktar ju så gott! Eller te, eller nån härlig drickchoklad - det är ju nice att ha hemma på vintern. Antingen något pulver eller såna där chokladklubbor som man rör i varm mjölk tills de smälter.

Jag skulle ha gett samma till alla fröknarna och då inte vin - just för att hon som inte dricker kanske skulle undra hur du vet det om henne. 

• Mom2006

Jag brukar ge choklad eller något godis..

Men i år ska vi baka kladdkaka tror jag eftersom dotterns förskola har börjat med avdelningslöst så det blir många presenter annars för jag tror hon har 10-12 fröknar...

• Fins Mamma

jag ger en present från action aid i år.

får ett fint gåvobevis och så slipper fröknarna mer godsaker ;)

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Fins Mamma skrev 2010-12-01 11:38:55 följande:
    jag ger en present från action aid i år.

får ett fint gåvobevis och så slipper fröknarna mer godsaker ;)
    jag har itne så bra med penagr så la det till hela avd..
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • memlan

I somras köpte jag likadana(men olika färger) kaffemuggar som jag fylde med smågodis och gav som sommarpresent till dotterns fröknar. Nej, det är inte så kul med udda muggar hemma men tanken var att de skulle få varsin egen mugg på jobbet (oftast är muggarna som finns på förskolor slitna och trista att dricka ur).

Svar på tråden Present till fröknar