• Anonym (ledsen)

Vad har du gjort idag??

Ja så lyder min sambos fråga till mig varenda dag. Jag är sjukskriven ½ tid och arbetssökande ½ tid. Har inget arbete för tillfället. Ja vad svarar man på den frågan.???
    Jo idag svarade jag att jag har inte arbetat iaf ;/

• Svar på tråden Vad har du gjort idag??
  • puss

man svarar väl så som att man berättar vad man gjort...?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Anonym (Vet hur det är!)

Jag vet hur det är. Är arbetslös sen två år tillbaka. Och nuförtiden blir jag förbannad om min sambo frågar. Jag vill gärna jobba.. men jag tänker inte sälja mig själv till djävulen bara för det. Någon värdighet har man väl i kroppen. Jag tänker inte stå och flippa hamburgare bara för att få nått att göra.

• linjes

Man svarar vad man har gjort kanske?

• Anonym (ledsen)
    puss skrev 2010-11-30 16:47:21 följande:
    man svarar väl så som att man berättar vad man gjort...?
    Jamen han vet ju hur min situation är. Att jag är arbetslös 50% och sjukskriven 50%. Va skall man svara liksom??!!
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Vet hur det är!) skrev 2010-11-30 16:50:23 följande:
    Jag vet hur det är. Är arbetslös sen två år tillbaka. Och nuförtiden blir jag förbannad om min sambo frågar. Jag vill gärna jobba.. men jag tänker inte sälja mig själv till djävulen bara för det. Någon värdighet har man väl i kroppen. Jag tänker inte stå och flippa hamburgare bara för att få nått att göra.
    Ahhhh. Trodde jag var ensam om att känna så!! Igår tjafsade vi om en räkning och då sa min sambo att han inte har så stor inkomst, och då sa jag till honom att jag kan inte direkt tvinga arbetsgivare att anställa mig. Ibland har jag bara haft lust att sälja min kropp för att kunna bidra med något. Suck. Hatar det.
  • Mandy1980

Kollat på James Bond och snakke norsk med min nya arbeidsgivare. 

Inte så mycket mer. Packat lite... skönt att dra från det här jävla landet - igen. 

• seejtaan
    Anonym (ledsen) skrev 2010-11-30 17:32:07 följande:
    Jamen han vet ju hur min situation är. Att jag är arbetslös 50% och sjukskriven 50%. Va skall man svara liksom??!!
    du kanske har spelat tv-spel, diskat, gått på en långpromenad, handlat osv osv osv. det är vad han frågar efter.
    har du bara legat i soffan och tittat in i väggen så kan du svara med det också.
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (Vet hur det är!) skrev 2010-11-30 16:50:23 följande:
    OT, jag ber TS om ursäkt, men reagerade starkt på ett inlägg.

Du, jag skulle hellre "flippa" hamburgare än att vara arbetslös känner jag.
    Jag har en vilja att arbeta och känner mig inte "förmer" än andra.

Tycker din attityd mot "hamburgeflippare" suger ganska rejält.
    Värdighet?
    Är det under din värdighet att tjäna pengar eller? kanske har du en rik man som tar hand om dig?
    Men att säga så och förolämpa både arbetlösa och de som jobbar inom den branschen tycker jag är lumpet.
  • Anonym (Skäms på dig)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2010-11-30 17:54:00 följande:

Värdighet?
    Är det under din värdighet att tjäna pengar eller? kanske har du en rik man som tar hand om dig?
    Men att säga så och förolämpa både arbetlösa och de som jobbar inom den branschen tycker jag är lumpet.
    Kunde inte sagt det bättre själv...

Med den inställningen förstår jag att du är arbetslös. Jag som arbetsgivare hade aldrig anställt dig, inte ens som "hambugerflippare"
  • Anonym (Vet hur det är!)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2010-11-30 17:54:00 följande:

Värdighet?
    Vad är det med dig idag då? Har du vaknat på fel sida?

Du som inte vet ett dyft om mig och mitt liv.. hur fan kan du komma och säga att jag känner mig förmer än alla andra? Du kan ju gå och ställa dig vid stekbordet då.. jag vill inte ha det jobbet.. men jag antar att det finns folk som vill ha det.. så varsågod.

Ja, jag känner inte för att stå hela dagen och flippa hamburgare. Jag har mer "värdighet" än så. Nej, jag har ingen rik man.. jag har en sambo som arbetar som vanliga människor gör.. och han kan jag också förövrigt tillägga vill inte se mig jobba röven av mig för inga pengar alls.

Jag är fortfarande arbetslös.. och jag förolämpar inte någon vad jag vet. Det är mitt eget val att inte ha några egna pengar för som sagt.. jag ligger inte på rygg varje dag och äter hummer med guldgaffel.
Svar på tråden Vad har du gjort idag??