• Suck och suck

Har något som fastnat under nageln, svullet (infekterat?). Brukar ni pilla bort?

...när det blir så? Ni hajar vad jag menar. Usch, kan inte ens skriva nu med pekfingret Så har det svullnat upp! Hajar ni?
    Jag har väl skrapat med nageln och så har det satt sig något under kanten sådär. Så det gör riktigt ont. Ska man då försöka pilla bort smutsen? Det gör så djävulskt ont att pilla bort det också,
    och så vill man ju inte skapa en värre infektion-svullnad av att man pillar där.
    Ibland kan det ju vara blod istället för smuts/en sticka (eller vad det nu kan vara).

• Svar på tråden Har något som fastnat under nageln, svullet (infekterat?). Brukar ni pilla bort?
  • helene306

Jag grejar alltid, pillar hål eller tar bort om jag har något som gör ont.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Suck och suck

Oki, doki, man kanske ska våga det då?

• Suck och suck

Uj, det va ju värsta varet. Jag pillade hål på något. Ja, ja, därför det gjorde så ont. Nu är det inbäddat med alsolsprit iallafall.

• Dellan

Bättre om du öppnar upp så skiten kommer ut tvätta med tvål å vatten före och efter

• Suck och suck
    Dellan skrev 2010-11-30 17:32:55 följande:
    Bättre om du öppnar upp så skiten kommer ut tvätta med tvål å vatten före och efter
    Jo, fast ibland säger de att man inte ska sticka hål på iallafall blåsor och sånt. Men nu öppnade jag iallafall upp. Tack för åsikten.
  • helene306
    Suck och suck skrev 2010-11-30 17:41:06 följande:
    Jo, fast ibland säger de att man inte ska sticka hål på iallafall blåsor och sånt. Men nu öppnade jag iallafall upp. Tack för åsikten.
    Sånt skiter jag i Jag pillar upp. Gör det ont är det oftast något som trycker och i ditt fall var. Lossar trycket lossar smärtan. Nu har du preparerat med alsolsprit så i morgon lär det se bättre ut. Ta en tuss alsolsprit under plåster inatt också.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Har något som fastnat under nageln, svullet (infekterat?). Brukar ni pilla bort?