• tovatilltusen

Ska håret vara torrt eller fuktigt när man använder locktång?

Jag har fått en locktång i present. Man kan göra små, stora och korkskruvlockar. Jag använde den i torrt hår men jag fick bara lockar i topparna. Vad kan jag ha gjort för fel?

• Svar på tråden Ska håret vara torrt eller fuktigt när man använder locktång?
  • mumlan1

Jag har ingen locktång men väl en platt-tång och när man använder den ska håret vara torrt..

• Den där Linn

Håret ska vara torrt..annars kommer det att ryka som tusan
    Ta i lite mousse innan du torkar det och spraya efter att du lockat!

• Gudagåva

Du skall använda stylingprodukter. Köp en mousse. Var inte snål utan kläm fram en "tennisboll" och fördela jämnt i håret med fokus på rot och längd. Sedan brukar jag låta håret självtorka ( stylingverktyg är inte skonsamt för håret, tvärtom). Har Du inget tålamod eller lite tid; föna. Sedan klan Du börja använda Din nya present. Akta öronen. Varning för mjölksyra i axlar. En annan sak som är viktig; lämna topparna till sist. De är känsligast och som Du erfor är de lättast att få form på.

• ArnaMy

Köp en bra produkt som skyddar håret mot värmen. Jag har långt hår som jag stylar ofta och det blir fort slitet annars.

Måste bara ge ett tips om ni inte redan vet, när vi ändå är inne på det. Jag har börjat locka håret med plattången. Det blir stora "Hollywood" lockar, super snyggt!

• Den där Linn

Du rullar plattången samtidigt som du drar den neråt...

• emilios mamma

Åhh precis så vill jag ha på lördag när jag ska på fest stooora lockar.....hmm...

Ska låna en locktång av en vän o har samma problem...testade idag med de bliddde bara lockigt i topparna!!

Funkar det med platttång som är bred..eller bara med supersmala??

• Den där Linn

Blir nog bäst med den smala...!

• milimina

hurdå rullar? jag har läst om det på fler ställen men begriper verkligen inte hur man gör... ska man rulla den medan man drar typ som man rullar håret runt en locktång eller va?

• Den där Linn

Precis, milimina!

Fast du rullar ju inte upp det på plattången...
    Som du sa så rullar du tången samtidigt som du drar den...

Svar på tråden Ska håret vara torrt eller fuktigt när man använder locktång?