• Rosa 26

Spjälsäng i sovrummet eller bebisrummet?

Hej! Har planerat att ha spjälsängen i det blivande barnrummet sen, men samtidigt har jag tankar på att man kanske måste ha den bredvid sig när man sover. Antagligen har man nog den lille hos sig första tiden men ändå!!?

• Svar på tråden Spjälsäng i sovrummet eller bebisrummet?
  • S vali s

Vi hade planerat att bara ha spjälsängen inne i vårat sovrum de allra första veckorna men... Ja på lördag blir Linn 8v. och vi har inga som helst planer på att flytta in Linns säng i hennes rum eftersom hon fortfarande vaknar ett par ggr varje natt o det vore för jobbigt att behöva springa upp mer än nödvändigt

• AmandaPitkänen

Det gör man ju som man vill, men oftast den första tiden så vaknar ju barnet OFTA nattetid å då kan det vara skönt att ha sängen nära. Sen så är ofta så också att barn som samsover (samma säng) inte vaknar lika ofta. De behöver den närheten i början, eftersom de legat så trång å mysigt i mammas mage så länge. Dessutom om man ammar så kan det vara skönt att samsova då man kan ligga ner å amma och då kan somna om så fort bebisen fått tag. Så gjorde vi i början, nåt annat hade vi aldrig orkat då han kunde vakna varje timme för att äta.

• AmandaPitkänen

vill bara förtydliga att vissa barn sover ju självklart bättre själv, precis som vissa sover bättre med sin mamma å pappa. Men i samma rum hade jag ialla fall haft sängen. Det har vi nu, då han sover i sin egen spjälsäng. Den står sida vid sida med våran säng.

• Malwa

Min son är 19mån och sover fortfarande hos oss, i sin egen spjälsäng. Detta för att vi har helt enkelt inget eget rum åt honom än. Det fungerar superbra att ha det som vi har det!

• axxette

det är nog svårt att bestämma innan. VI hade sängen i vårt sovrum ett knappt år, då var vi redo att flytta honom till sitt rum. Han var också redo, för det gick jättebra.

• Rosa 26

Ja, jag har funderat på att bädda i en stor korg vid sidan om vår säng. Men Minna/Neo lär nog sova hos oss i vår säng till att börja med.

• Miss Bitch

Har planerat att ha den intill vår säng, för att underlätta "nattjobbet".
    Där emot ska vi försöka låta bebben sova själv ifrån början så den vänjer sig vid att sova ensam.

Kram

• veroniica

vår son är snart två år & han sover i vårat sovrum, men självklar i egen säng han ska få sova i sitt egna rum snart har vi planerat, ja tycker inte att man ska va stressad.. som sagt, se hur bebisen sover.. kanske är en underbar unge som sover heela natten.. varför inte ställa in sängen i eget rum då

Svar på tråden Spjälsäng i sovrummet eller bebisrummet?