• TheresF

Sugen på mjölk, vad är du sugen på?

Hej!
    Är i vecka fyra (eller ah, 6 enligt barnmorskan) och är supersugen på MJÖLK! Är det normalt? Jag gillar knappt mjölk annars så känns skumt.

Vad är du sugen på?

• Svar på tråden Sugen på mjölk, vad är du sugen på?
  • mariliza

Jag är i v 7 och sjukt sugen på potatis, helst stekt! Brukar annars inte vara en stor favorit!

• Aishwariya

Jag är i v 6 och sugen på Ayran eller vad det heter en lite salt drickyoghurt som finns i utländska affärer och vissa kebabställe. Mums! Var sugen på kinamat några dagar, men när jag väl åt det fick det inte stanna i magen så länge...

• 10storeylovesong

Är också sugen på möjlk och har funderat på om det är något extra behov man har som gravid. Dricker aldrig det annars. Nu kan jag dricka mjölk till maten och äter yoghurt till frukost. När jag var gravid med min son så var jag sugen på citrus-frukter och frossade i grapefrukt. Är glad så länge det är någorlunda nyttiga grejer som magen kräver:)

• Vill Ha Liten 83

Jag har fått dille på lakrits! Helst saltlakrits!
    Sen klarar jag inte av vanliga sötsaker (jag som älskar allt godis och fikabröd) men fullkomligt älskar ost, mat med mycket kolhydrater, fett och salt! Inte bra för figuren...

Jag har iof alltid varit lite mattokig men nog upplever jag det lite mer nu. Är i v. 6+5... 

• sniffs

Jag är  också sugen på mjölk, dricker det aldrig annars. Är också sugen på Fanta, dricker aldrig läsk annars och lusekatter. Som jag inte gillar annars. Skum man är.
    Är i v.6

• TheresF

Haha ja verkligen, skönt att höra att fler än jag har crawings så här tidigt också.

Går snart in i graviditetsvecka 6. Matsuget har försvunnit överhuvudtaget men försöker äta för bebisens skull, dock igår när jag åt mådde jag så illa efter halva portionen att jag höll på att spy. Mjölkcrawingen verkar vara över nu efter några liter mjölkdrickande förra veckan.

Har annars inget annat illamående, men när det kommer till mat så vänder det sig i magen, fast jag är hungrig.

Plus att det börjat hända saker i magen, känns som mensvärk några gånger om dagen och i samband med det (oftast förmiddagar vid 10-11) så mår jag illa. Trodde man skulle må illa på morgonen, men men hittills har inte min graviditet följt några allmäna "lagar" haha =)

Någon mer som mår dåligt???

• TheresF

haha apropå lite knepiga crawings kände jag en skum känsla av att jag ville blanda pressad citron i mjölken, men hejdade mig. Fast kanske borde gjort det då... men tyckte det var lite väl weird.

• mariliza

Mina sug efter potatis har bytts ut mot en aversion mot all mat. Tanken på mat får mig att spy! Vecka 9 i morgon hoppas det lägger sig snart är såå jobbigtvatt gå runt o känna sig som en blandning mellan vinterkräksjuka och en konstant baksmälla!!

• Vill Ha Liten 83
    TheresF skrev 2010-12-10 16:31:06 följande:
    Haha ja verkligen, skönt att höra att fler än jag har crawings så här tidigt också.

Går snart in i graviditetsvecka 6. Matsuget har försvunnit överhuvudtaget men försöker äta för bebisens skull, dock igår när jag åt mådde jag så illa efter halva portionen att jag höll på att spy. Mjölkcrawingen verkar vara över nu efter några liter mjölkdrickande förra veckan.

Har annars inget annat illamående, men när det kommer till mat så vänder det sig i magen, fast jag är hungrig.

Plus att det börjat hända saker i magen, känns som mensvärk några gånger om dagen och i samband med det (oftast förmiddagar vid 10-11) så mår jag illa. Trodde man skulle må illa på morgonen, men men hittills har inte min graviditet följt några allmäna "lagar" haha =)

Någon mer som mår dåligt???
    För mig har det fortsatt att jag inte tycker om/vill ha sötsaker längre. Saltlakritsen funkade och var ett måste, men nu har det trappats ned...

Jag har börjat känna lite illamående på morgonen/förmiddag, och när jag är hungrig och precis ätit ( och ofta mitt i måltiden). Jag får bara i mig halva portioner mot vanligt nu, det tar tvärstopp och så mår jag dåligt...

Jag längtar hela tiden efter ost! Friterad ost Typ mozzarella sticks och chili cheese Och brieost och manchegoost... Listan fortsätter... Brieosten måste jag hålla mig ifrån och manchego-osten vet jag inte om jag får äta... Jobbigt jobbigt...
Svar på tråden Sugen på mjölk, vad är du sugen på?