Bra eller Dåligt med tv för 0-3 åringar , vad tycker ni?
Läste en artikel på aftonbladet om att det var skadligt för barn mellan 0--2 år att se på tv.
Dom AD/HD och bli stressade mm.
Kanske stämmer , men jag tycker det är skadligare för mej och min relation till mina barn om dom inte får se på tv.
Det finns ggr då man slitit sitt hår för ungarna har klättrat högt och lågt och sätter man då på en film , så lugnar dom sej och man själv lugnar sej , man slipper onödiga bråk.
Kalla mej lat eller vad som helst , men hellre att dom tittar åttligt på tv och man kan varva ner , än att försöka underhålla sina kids 100% av tiden.
Det är bara att inse , barnen har MYCKET mer energi än vad vi har , äen om vi vill orka , vill vara bra föräldra som leker med sina barn så mycket dom vill mm , jag är allafall inte det , jag behöver ladda mina baterier då och då , så om jag sätter på Barbie och Diamantslottet eller Noddy för hundraelfte gången , so be it.
Precis som barnen kan bli över trötta kan föräldrana bli likadana , jag tackar alla barnprogram för att dom finns för det är min enda chans att ladda upp mej för mer lek , skrik och panik.