Hur får jag min son att tycka om min sambo???
Jag lever ihop med min sambo sedan 2008, han och min son funkar hyffsat bra ihop men inte så som jag vill.
Sambon säger att han älskar min son över allt annat och han tar sitt ansvar. Han har inge barn sedan tidigare och har aldrig varit van vid detta men han försöker. Ofta kan jag tycka att han dock är duktigare på att säga till min son när han gör fel och tala om saker han ska göra ist för att ofta säga att han e en bra människa och att han älskar honom.
Vissa perioder är det bättre men så faller det tillbaka. Jag känner ofta att han "behandlar" sonen som större än vad han är. Han säger att jag är alldeles för snäll och måste bli hårdare men jag pallar inte de.
Sonen säger ibland att han tycker om honom liiite, men oftast är det inte alls. Det är inte så att han hatar honom, absolut inte, dom leker bra ihop o så men så fort det ska göras nåt speciellt så är det jag som MÅSTE!!! Ikväll låg han o förklara för mig vilka alla var som var viktiga för honom...först kom jag etta o sen massa andra o sambon sist, men nyss när jag va in så var alla först o sambon sist ändå.
Han har haft problem med att somna på kvällarna och ligger o ropar o säger saker som han "kommer på", ikväll när han gjorde det så röt sambon i ordentligt o blev arg. (han hade redan sagt att han MÅSTE sova flera gånger) Detta är säkert inge fel men min son är jättekänslig när någon blir arg så han blir jätteledsen och skärrad, jag vill att sambon går in och tröstar honom men han vägrar...han anser att han måste lära sig.
Jag går in o lugnar ner sonen och nu har sambon åkt iväg ett tag...
Jag orkar itne me de här längre...vad kan man göra, allt jag vill är att dom ska komma bra överrens och att sonen tycker om honom...
Hoppas ni orkar läsa allt o förstår någorlunda...
kram