Hjälp! VARNING FÖR BILD!!!!!! Vad göra för att dämpa svullnaden?? Vagel?
Vad gör man?! Har fått nån antibiotikasalva men kan man göra något för att få ner svullnaden???? Gick till VC som säger att det mest troligt är en vagel (men jag har aldrig varit med om att man blivit SÅ svullen - nu öppnar jag ögat så mycket jag bara kan!
Hade min första dag på nya jobbet idag, det var inte roligt att ha ett så svullet öga må jag säga! Svårt dessutom då vi nu utbildas (en hel del att läsa och skriva vilket är vääääldigt ansträngande just nu!)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-15 00:08
Jag kan meddela att mina ögon fortfarande inte är bra. Jag har antibiotikasalva som jag smörjer ögonlocken med varje kväll och då ser allt jättefint ut. Såfort jag slutar blir jag knallröd och det börjar klia jättemycket och huden blir alldles torr och börjar flagna... På ögonlocken alltså.
Har redan varit till läkaren 4 ggr pga detta och ska dit på måndag igen... De vet inte alls vad det kan vara...
Allt smink, alla borstar osv osv till smink, salvor, krämer, tuber - ja ALLT som kommer i kontakt med ansiktet och/eller ögonen är utbytt i flera omgångar (DYRT!). Hjälper inte ett dugg...