Känns som min bästa vän bytt ut mig....
jag och min bästa vän har känt varandra i flera år och alltid varit varandra nära, har typ allt gemensamt och kan prata om vad som helst och i flera flera timmar. vi brukade umgås ofta och annars prata i telefon mycket.
....men på senaste åren är det som att vi kommit ifrån varandra lite, inte något vi menat, utan vi har försökt att fortsätta ha kontakt som förut. det började nog när jag var tvungen att vara borta ett bra tag... vi hade fortfarande kontakt men det blev ju såklart inte om förut då vi träffades så ofta och pratade så mycket. när jag kom tillbaka så hade våra liv förändrats ganska mycket. hon hade fått barn och jag var nästan där. förut har det alltid varit enklare att ses, vi bodde dessutom nära varandra, men nu bor vi långt bort, i samma stad men det tar tid att ta sig så det blir kanske att vi ses en eller två gånger per månad. och prata i telefon försöker vi fortfarande men det är ju inte heller lika lätt när små barn springer runt och man ofta har något på gång.
sen har jag även tappat kontakten med... ja i stort sätt alla som jag var vän med förut, det var också i samband med att jag var borta, när jag kom tillbaka så var det som att alla glömt bort mig. min man tror att det kan vara så också för att det oftast var jag som åkte och hälsade på alla, men det tyckte ju jag var för att jag bodde hos mina föräldrar och sedan i en liten etta och de flesta jag kände hade ju familj eller i alla fall större bostad.
även om jag bor kvar i samma stad som alla mina vänner så pratar jag knappt med någon och träffas är ju mer sällan. och det beror väl delvis på att alla bor långt ifrån mig, eller jag långt ifrån dem. skulle gärna flytta men det går tyvärr inte. sen är det inte så att alla är upptagna på dagarna med arbete, utan alla är i stort sätt hemma, fast tar hand om sina barn då.
jag är dessutom en ganska blyg person och nu känns det som att ingen vill träffa mig längre och jag känner mig jätte deprimerad och därför har jag heller ingen energi på att kontakta dem som jag tror inte vill träffa mig och som jag inte sett på kanske ett år eller mer och inte heller ta kontakt med nya personer.
min bästa vän har ganska nyligen lärt känna en ny, hon är jättesnäll och jag tycker också om henne mycket. hon bor nära min bästa vän och det blir då att de träffas mycket ofta, de har också mycket gemensamt, som jag och min bästa vän hade (har). men jag mår så dåligt, jag känner mig så ensam och nu börjar jag känna att jag kommer att förlora min bästa (enda) vän och att hon har bytt ut mig.................. vet inte vad jag ska göra? :(