• Anonym (Så ensam!)

Känns som min bästa vän bytt ut mig....

jag och min bästa vän har känt varandra i flera år och alltid varit varandra nära, har typ allt gemensamt och kan prata om vad som helst och i flera flera timmar. vi brukade umgås ofta och annars prata i telefon mycket.
    ....men på senaste åren är det som att vi kommit ifrån varandra lite, inte något vi menat, utan vi har försökt att fortsätta ha kontakt som förut. det började nog när jag var tvungen att vara borta ett bra tag... vi hade fortfarande kontakt men det blev ju såklart inte om förut då vi träffades så ofta och pratade så mycket. när jag kom tillbaka så hade våra liv förändrats ganska mycket. hon hade fått barn och jag var nästan där. förut har det alltid varit enklare att ses, vi bodde dessutom nära varandra, men nu bor vi långt bort, i samma stad men det tar tid att ta sig så det blir kanske att vi ses en eller två gånger per månad. och prata i telefon försöker vi fortfarande men det är ju inte heller lika lätt när små barn springer runt och man ofta har något på gång.
    sen har jag även tappat kontakten med... ja i stort sätt alla som jag var vän med förut, det var också i samband med att jag var borta, när jag kom tillbaka så var det som att alla glömt bort mig. min man tror att det kan vara så också för att det oftast var jag som åkte och hälsade på alla, men det tyckte ju jag var för att jag bodde hos mina föräldrar och sedan i en liten etta och de flesta jag kände hade ju familj eller i alla fall större bostad.
    även om jag bor kvar i samma stad som alla mina vänner så pratar jag knappt med någon och träffas är ju mer sällan. och det beror väl delvis på att alla bor långt ifrån mig, eller jag långt ifrån dem. skulle gärna flytta men det går tyvärr inte. sen är det inte så att alla är upptagna på dagarna med arbete, utan alla är i stort sätt hemma, fast tar hand om sina barn då.
    jag är dessutom en ganska blyg person och nu känns det som att ingen vill träffa mig längre och jag känner mig jätte deprimerad och därför har jag heller ingen energi på att kontakta dem som jag tror inte vill träffa mig och som jag inte sett på kanske ett år eller mer och inte heller ta kontakt med nya personer. 
    min bästa vän har ganska nyligen lärt känna en ny, hon är jättesnäll och jag tycker också om henne mycket. hon bor nära min bästa vän och det blir då att de träffas mycket ofta, de har också mycket gemensamt, som jag och min bästa vän hade (har). men jag mår så dåligt, jag känner mig så ensam och nu börjar jag känna att jag kommer att förlora min bästa (enda) vän och att hon har bytt ut mig.................. vet inte vad jag ska göra? :( 

• Svar på tråden Känns som min bästa vän bytt ut mig....
  • Anonym (Så ensam!)

=(

roligt att ingen svarar heller... nu mår man ju inte direkt bättre 

• Lavish

Kan du inte ställa till med en liten fest hemma och bjuda in alla dina gamla vänner, din bästa vän och hennes nya vän? (Prata med bästisen först så du vet att åtminstone hon kan komma den tiden du sätter upp)

• Anonym (Så ensam!)

jo det kanske jag skulle kunna göra... men jag har flera gånger bjudit folk (inte så många åt gången eftersom vi har en väldigt liten lägenhet) och det brukar bara bli några få, max 3 som kommer även om jag bjudit över 10 pers och sedan hörs man inte av på ett låångt tag igen...

• Anonym ("lika ensam")

Jag förstår dej precis. Är i samma sits. Fast här är det jag som fått barn och ingen av mina vänner.
    De festar ff och kommer inte och hälsar på längre. De frågar aldrig om jag vill me heller!

Jag vet att det inte är lätt att skaffa nya vänner, så har det varit för mig i alla fall!

STOR kram på Dej

• Vårväntanochlängtan

Prova att ta mod till dig och prata med din vän, kan alltid vara skönt att rensa luften och förklara hur man ser på saker och ting. Kanske känner hon också att ni har glidit ifrån varandra och vill ha en ändring?
    Ni kanske kan hitta på en aktivitet där bara ni ska träffas, säg fika en gång i veckan, promenera, träna m.m
    Lycka till  {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Så ensam!)

tack för ert stöd!

jag och min vän har några gånger pratat en del om detta, dock kanske inte allt.... och hon känner sig också lite ensam trots att hon träffar många personer och är enligt mig väldigt aktiv. sen är det svårt för både mig och henne att ses eftersom ingen av oss egentligen åker kommunalt och våra män har ofta bilen så det är också en del av problemet...

sen brukar jag alltid säga till alla att jag är hemma, det är bara att komma när ni vill! blev faktiskt ganska ledsen när en vän som jag också brukade umgås med ofta men tyvärr nästan helt tappat kontakten med förutom när man ses tillsammans med andra, att hon sagt till mig att det är så långt för henne och hon har ingen bil etc, men att hon sedan hälsar på en annan vän hon har som bor bara en hållplats ifrån mig... =( känner mig också så nere nu att jag knappt orkar ta kontakt med någon... jag försöker ibland men får jag ett bakslag så går det bara ner igen och gör mig så ledsen. 

Svar på tråden Känns som min bästa vän bytt ut mig....