Hjärnspöke som äter upp mig...
Hur släpper man ett hjärnspöke och litar fullt ut på sin partner/pappa till ens barn efter psykisk otrohet?
För att ta det från början. Min sambo hade en flirt/romans/otrohet med en anställd i hans firma för drygt ett år sedan under en period via sms, chatt och irl. De gjorde aldrig någonting fysiskt och det tror jag på. Men det var hon som ringde mig en natt och berättade sanningen för mig. Jag ställde självklart min sambo mot väggen och han sa som det var. Han har berättat allt och vi har gått i familjeterapi efter det. Detta gav oss dock ingenting mer än att vi var tokärliga mot varandra efter det inträffade. Hon jobbade kvar för hans bolag och han berättade allt för mig, om sms och om de träffats för diskutera jobb. Kändes jätteskönt MEN det där lilla monstret till hjärnspöke finns fortfarande kvar!! Jag vet att jag sagt att jag ska släppa och gå vidare och "glömma" det som hände det och inte dra upp det titt som tätt men det är inte alltid så lätt att bara nonchalera det som hände. För mig hade det nog varit lättare att glömma ett one-night-stand för då lägger man inte ner så mkt tid och energi på att förklara hur man känner och sånt.
Till saken är att under mitt första förhållande, 10 årigt, vart jag KONSTANT bedragen vilket självklart satt sina spår och jag drar nog många paralleller med vad som hände då med vad som händer nu...vilket inte min sambo framförallt förtjänar. Jag vill så gärna tro på allt min sambo säger men hur blir jag kvitt mitt förbannade hjärnspöke??? Jag vill inte bli sårad igen!!!! Är det någon som har nåt bra tips?? För jag vill verkligen dela mitt liv med honom tillsammans med våra barn! Och jag vet att han vill detsamma utan hjärnspöken...