Gnällig hund?
Hej alla hund kunnare. Har en doberman tik som börjat gnälla i bilen, och skälla när det kommer andra hundar. Hon är hemma själv mellan ca 12 till 15.00. Hon vill helst inte gå ut ens med täcke på promenader vi har nu -20 så det förstår jag. Brukar vara på baksidan och kasta så hon får rusa av sig lite. Sen lite huvudträning inne. Antar att hon är understimulerad tips på vad göra inne.
Sen har hon lite roliga och mindre roliga saker för sig som jag inte kan tyda. När jag och min man kramas så kommer hon ALLTID och trycker in nosen /huvudet mellan oss och bara står där tills vi är klara ,ställer man sig på knä lägger hon huvudet på ryggen sitter man i soffan lägger hon huvudet i knäet. hon lägger alltid huvudet på en. varför? .
När dottern är hemma själv (13år)kan hon inte ta hem vissa killkompisar, en son till vår granne som har två hundar som hon inte har hälsat på kan inte komma in då ligger hon på hans fötter rör han sig morrar hon, hon gör inget annat ,utan är dom på dotterns rum ligger hon och vaktar utanför blir det för mkt skratt och högljut så skäller hon och morrar, till han går då går hon och lägger sig. Hon brukar vara helt slut när vi kommer hem. Varför mot vissa karlar/pojkar men inte mot andra. Har tagit henne från djurdkyddet vet inte vad som hänt före, ville inte veta eftersom jag tror det kan påverka hur jag är mot henne.Vad tror ni hennes beteende beror på? vad kan jag göra för att hjälpa henne..