• enlitenbitkaka

Skön BH för ömma bröst?

På kvällen när jag lägger mig är brösten SÅ ömma och bröstvårtorna känns som de ska ramla av. AJ! På morgonen är de inte alls lika ömma....misstänker att det är BH'n som pushar och klämmer på dem

Någon som har tips på skön BH som inte klämmer men som ändå ger stöd? Behöver till D/DD-kupa iaf.

Räkan BF 1/8 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Svar på tråden Skön BH för ömma bröst?
  • Nadjalainen

Varför inte redan nu hitta en skön amningsbh som du kan ha? Även om du växer ur den innan det är dags så är det skönt att ha en go bh under graviditeten.
    Jag sover tex i lite olika varianter av bygellösa bh'ar, men dagtid har jag (oftast) bygelbh'ar.
    Gå in i en underklädsbutik och be dom hjälpa dig :)

Lycka till och säg till om du vill ha tips om sköna bh'ar (modeller eller märken) och inom vilken prinsintervall isåfall..
    //Nadja som jobbar i en underklädsbutik

• Millia

Den här gravidbh (eller topp) är sömlös och jättemjuk. Den ger faktiskt bättre stöd än vad man kan tro.. Nackdelen är att den är rätt hög framtill så den funkar ju inte såå bra till djupa uringningar ;) Men den rekomenderas absolut! Den är rätt tajt, jag valde en strl större än jag har i vanliga fall förra gången..

• Rundabullar

Jag blev så innerligt glad för nån vecka sedan då jag hittade en bh-serie på C&A som heter "support"(tror jag). Jag har alltid haft stora bröst och svårt att hitta bra underkläder, eller fått lägga ut stora pengar på få plagg. Men på C&A hittade jag 2 st ur samma serie för 15€/st! Skrattande Köpte en utan och en med bågar, men den med bågar är faktiskt mjukare och skönare.

Ska dit i helgen igen och köpa nån till likadan, för de har varit jättebra både att mysa i och stöder när man promenerar långt /leker med hunden/dansar.

• Tygtiiger

Sportbehå utan bågar. Det är jätteskönt. Champion har för större byst, kolla på tex Stadium (inte en sådan som är som ett linne utan en mer bh-lik sak men utan bågar, den ger stöd ändå).

Fast mycket beror på att tuttarna svullnar under dagen, det gör ont nästan vad man än gör.

Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden Skön BH för ömma bröst?