• Anonym

Någon som har gått ner i vikt med nutrilett?

Jag har 15 kg i övervikt som jag vill bli av med, har försökt äta nyttigt och röra på mig.. men har inte funkat så bra.. har inte varit så motiverad.. men om jag köper dyrt hjälpmedel för att gå ner i vikt så kommer det peppa mig ännu mera, så nu har jag bestämt mig för att köra med nutrilett!!

Om man är ute och går minst en timme om dagen och äter bara nutrilett, hur lång tid tar det på ungefär att gå ner i vikt?

• Svar på tråden Någon som har gått ner i vikt med nutrilett?
  • Anonym

Jag kör lite med nutrilette ibland men har aldrig klarat av att bara äta det, utan brukar byta ut alla måltider utom middag, då har man lite ork kvar att träna också. Eftersom jag har lite dålig karaktär brukar det inte funka längre än typ en vecka men då brukar jag väl gå ner sisådär 2-5 kg, men jag har rätt mycket övervikt (ca 25 kg) så då kanske det går snabbare.

Om du går med stavar eller powerwalkar går du nog ner mer än om du bara promenerar, också. I längden är det nog lättare att bara byta ut några måltider mot det. Den metod som annars funkar bäst för mig när jag inte är i mina matmissbruksskov är att dra ner på allt med en tredjedel. Jag får äta allt, men en tredjedel mindre än vad jag vill. Med det tricket gick jag ner 10 kg och lärde hjärnan att säga nej till saker. Då orkar man också träna rejält typ på Friskis.

Lycka till!

• Anonym

(Jag igen) Min mamma däremot, som har en rejäl portion envishet, har gått ner otroligt mycket med ett annat märke fast med ungefär samma mängd kalorier. Hon säger att man mår pyton de första dagarna, är yr och så vidare, men sen funkar det. Hon gick rejäla promenader också och nu ser hon närmast spröd ut.... Så visst funkar det, om man står ut med att må som man gör i början. Hon brukade blanda i blåbär och sånt också.

• Anonym

Jag ska börja med nutrilett imorgon!

• Anonym (kanske)

TS, hur mycket väger du och vad vill du gå ner till?

Jag väger ca 70 kg (165 cm), skulle gärna gå ner 10-15 kg. Att jag tvekar på VLCD är att jag får för mig att det är ruggigt svårt att hålla vikten sedan (jag ÄR kronisk godisgris och ÄLSKAR mat) + att man kanske permanent ställer till förbränningen, så att man är dömd till ett jojobantarliv sedan...

Dock har jag en bekant som är läkarstudent som själv gått ner med VLCD och menar på att det inte finns några hälsorisker... 

• jagjag4

Känns ju inte som att VLCD kan vara värre än när man bara proppat i sig godis innan...eller ? ;)

• Amie

Är inte nutrilett typ 500-600 kcal om dagen?

Om det är de så var försiktig med att träna överhuvudtaget! Din kropp får knappt energi att hålla igång. Vänta med träningen till upptrappning då du åtminstonde får i dig 1000- 1300 kcal skulle jag rekomendera!!!

Hoppas du lyckas med detta och kämpa på =)

• Anonym (kanske)
    jagjag4 skrev 2010-12-07 09:01:12 följande:
    Känns ju inte som att VLCD kan vara värre än när man bara proppat i sig godis innan...eller ? ;)
    Nej, men har man "bara proppat i sig godis innan" så handlar det väl lite om att sluta med godis eller dö?

För exempelvis mig (och TS?) är det ju inte ett sådant pest- eller kolera-val man står inför, utan mer ett val i stil mellan att försöka ta sig i kragen med den självdisciplin man kanske saknar och kanske misslyckas, eller att gå ner allt och snabbt men riskera att gå upp allt snabbt som ögat igen..

Jag är inte ohälsosamt tjock men skulle trivas bättre med mig själv om jag gick ner lite.
  • Bollen82

Har ätit nutrilett.
    2 veckor, ersatte alla mål utom 1. Enda träningen var promenader. resultatet blev -8kg.
    Det svåra är inte att gå ner i vikt, det svåra är att hålla det.  

• jagjag4

jag är inte ohälsosamt tjock heller, väger nu 71 men bör vara ett par kilo mindre. Trots att jag ätit fel i flera år kunnat levt på godis, mackor och choklad gick det som tur var inte längre än det gjort. Menade mer att jag tror inte nutriletten är skadligare för mig än vad mitt förra levene var. Hoppas kunna fortsätta till 55 kg, efter en månad nu känns det skitbra!

• Peak

Här har det varit tyst ett tag, kom tillbaka Skrattande

Jag har en bekant som är konsulent på Cambridge och jag funderade på att testa det, men när jag såg att Nutrilett bara kostade 9 kr/port mot cb 23 kr/port så blev jag snål och tänkte att jag provar med Nutrilett, köpte nån forestfruit och herregud vad otäckt det var!
    Tog min andra för en timme sedan och det var såå nära att den kom upp igen! Vet inte vad det är riktigt för själva smaken är väl inte så hemsk men den i kombination med konsistensen blev för mycket!

Jag som var laddad nu! Hon som säljer cb har åkt bort nu på sportlovet så jag får inte tag i sådana påsar heller.
    Hur får ni i er det?

• Trolltoka
    Peak skrev 2011-02-21 13:03:01 följande:
    Här har det varit tyst ett tag, kom tillbaka Skrattande

Jag har en bekant som är konsulent på Cambridge och jag funderade på att testa det, men när jag såg att Nutrilett bara kostade 9 kr/port mot cb 23 kr/port så blev jag snål och tänkte att jag provar med Nutrilett, köpte nån forestfruit och herregud vad otäckt det var!
    Tog min andra för en timme sedan och det var såå nära att den kom upp igen! Vet inte vad det är riktigt för själva smaken är väl inte så hemsk men den i kombination med konsistensen blev för mycket!

Jag som var laddad nu! Hon som säljer cb har åkt bort nu på sportlovet så jag får inte tag i sådana påsar heller.
    Hur får ni i er det?
    Ta choklad istället! Den smakar bra mycket bättre! Tycker du om kaffe så blanda pulvret med 1 ½ dl vatten och ½dl kaffe. Eller blanda chokladpulvret med iskallt citronvatten.
    trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • Peak
    Trolltoka skrev 2011-02-21 13:06:40 följande:
    Ta choklad istället! Den smakar bra mycket bättre! Tycker du om kaffe så blanda pulvret med 1 ½ dl vatten och ½dl kaffe. Eller blanda chokladpulvret med iskallt citronvatten.
    nä gillar inte kaffe heller Flört

Jag är redo att ge upp, känner mig bara uppblåst av all vätska, nutrilett och vatten, jag mår illa bara jag tänker på att jag skulle dricka en till om en timme! Och ingen matlåda med mig i dag såklart så det får väl bli lite fil till lunch.
  • silhuett

Åt Nutrilett i somras. Första veckan enbart Nutrilett, och 2 veckor efter det kompletterade jag med lite grönsaker och kött. Gick ner 5 kg på dessa veckor.

• Peak

kan inte med smaken, jag mår illa och höll på att kräkas i papperskorgen bara jag tänkte att det är 1h kvar tills nästa "dos"!
    Jag ringde min man och bad honom köpa lunch och komma till mig med, kan inte lämna jobbet är själv...

• silhuett
    Peak skrev 2011-02-21 13:03:01 följande:
    ForestFruit var verkligen helt vidrig. Jag gjorde också misstaget att börja med den smaken. Det blev en aning godare om man lät den stå i frysen en halvtimme innan man drack, så den blev riktigt kall.
    Annars är jordgubbssmaken och chokladsmaken mycket godare.
  • Ellenö

jag körde en kickstart med bara nutrilett i två veckor då gick jag ner 7 kg sen började jag äte middag tills jag hade gått ner resten va graviditetskilona, såklart fuskade jag ibland med god mat eller lite godis men de måste man anars blir man knäpp:) gick upp 24 kg uder graviditetn har nu gått ner 26:) så det går att gå ner med nutrilett. Bara man inte börjar äta som en tok igen bara för att man gått ner det man velat, men unna sig ibland det får man:)

LYCKA TILL!

Svar på tråden Någon som har gått ner i vikt med nutrilett?