• hemlig mamma

Vi med barn födda runt 23 mars 2009.

Jag har en dotter som är född 23 mars 2009. Det skulle vara kul med en tråd där vi kan följas åt och glädjas över när det går bra och stötta varandra när det går mindre bra. Kanske ge tips och ideer i olika frågor och funderingar.
    Har du ett barn som är född omkring det datumet vore det roligt om du ville hänga på .

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 21:50
    Med en tjej med full fart som ofta somnar sent är det inte alltid man hinner gå ut på nätet på kvällen. I bland kan det gå flera dagar mellan varven. Så jag har inte lämnat tråden även om det skulle ta ett tag innan jag skriver.

• Svar på tråden Vi med barn födda runt 23 mars 2009.
  • hemlig mamma

Trevligt! =)

Är det han på bilden? Väldigt söt.

Är han livlig? Min dotter är det full fart på. Nu ett par dagar har hon varit väldigt långa dagar på dagis för jag har varit hemma sjuksriven med halsfluss. Trots detta så vill hon att det ska hända saker hela tiden när hon kommit hem.

• Plärtan

Ja, det är han när han var liten plutt :)

Jo, han är ganska livlig...Verkar ha stort behov av att röra på sig och hitta på saker. Hur länge har hon gått på dagis? Min son ska börja i januari. Vad brukar ni hitta på när ni är hemma?

• K H

Min dotter är född 28 februari, men hon är 5 v för tidigt född, så hon skulle varit född i början av april egentligen.

• hemlig mamma

Oj, jag har inte varit på internet på länge. Hon har ofta varit vaken länge på kvällarna med full fart så det är svårt att få till det. Hon kräver full uppmärksamhet hela tiden. Men hon har precis kommit in i en period då vi tror att hon kommer att sluta sova middag. Tupplurarna hon har haft på sistone har gjort att hon varit vaken till halv tio - tio. I söndags somnade hon itne förrän efter kvart över tio när vi hade lagt oss och hon var "tvungen" att somna. Annars brukar hon sova i sin säng, men då fick hon somna med oss.

Plärtan
    Hon började på dagis redan i augusti. Hon går dock inte heltid - jag jobbar 76% med en del helger så hon är oftast hemma två dagar i veckan med mig. Och när jag jobbar kväll blir det inte så långa dagar. Det har gått bra, men hon har varit en del förkyld så det har nästan blivit bakslag efter att vara hemma en vecka.

K H
    Har hon växt till sig och mår bra? Vår lilla skrutta saktade tidigt farten och vi har fått gå på ett par extra kontroller för att kolla så att hon iaf följer sin kurva.

• K H

Hnoon var 44 cm lång när hon föddes så hon  är ju kortare än alla andra i samma ålder.  Men BVC tycker att allt är OK, hon följer sin kurva.
    Hon är så himla bestämd, så fort hon inte får som hon vill så gråter hon. Är det så med er dotter också?

• hemlig mamma

Ja, hon är oxå väldigt bestämd. Hon tappade snart farten i växten. Men min man brukar säga att det hon saknar i längd har hon i vilja. Och på dagis i dag diskuterade vi sömn och hur lite de accepterar att hon ska få sova där. Då sa hon att det är ju en bestämd dam, det kanske är så att inte vill gå coh lägga sig hemma på kvällen =).

• kjamarknaslisa

Jag har en son som är född den 16 mars 09. Denna lilla påg har en stark vilja och så fort det inte går som han vill eller han inte får som han vill så blir det liv i bygget.

Förnöjdsam: Läste att din dotter  tappade farten i växten. Här tappade pågen farten i vikten och växte på längden så han har också gått på massa extra kontroller.

Hur mycket väger era barn.?

• hemlig mamma

Vår dotter tappade farten både på längd och vikt. En bvc sköterska sa att längden är det viktigaste att titta på. Den vid 1,5 årskontrollen vägde hon ca 9300g och var 74cm lång. Sedan var det en x-tra kontroll ca 6 veckor senare som jag tydligen missat att skriva in.

Svar på tråden Vi med barn födda runt 23 mars 2009.