Mitt barn sa att jag slog henne, stämmer inte, så ledsen
Idag blev jag aldeles förfärligt ledsen.
Har en underbar liten dotter som är 3 år, vi lever ensamma hon och jag.
Livet fungerar bra och mycket sällan dottern trotsar men ibland händer det och då brukar hon ge med sig tillslut efter mycket övertalning.
För en vecka sedan var vi på museum, och vi var där tills dom stängde. Vi gick glatt ner till omklädningslokalen, satte på mössa, halsduk och skulle just till att sätta på overallen och då vägrar hon helt plötsligt
Museumets personal och dom i kassan väntade på att vi skulle avlägnsa oss och jag fick inte på henne overallen... man blev svett och stressad.....
Det var minus 13 grader ute och ganska lång väg hem så kläderna var tvungna på.
Rätt som det är säger en av personalen till min dotter (med snäll röst) -Nu får du hjälpa mamma låt henne hjälpa dig. Och då gick det som en "dans"
När allt är på ska jag sätta "snodden" under ena skon och hon ska hjälpa till och orkar få fingrarna emellan, snodden var tajt och det gjorde ont.
Hon blir ledsen men det går över ganska snart. Vi kommer hem, allt är frid och fröjd.
Dagarna går och vi får besök av hennes pappa ca 5 dagar efter det.
Han ska ta med henne ut och ska då ta på henne denne overall, då säger hon Mamma slog mig !!!
va? Neee säger han , Vad menar du. Hon upprepar det men kan inte förklara . Hon förklarar att vi tittade på fiskar . Men inget mer.
Jag förklarar händelsen . men det kändes i mitt hjärta att hon säger så . Jag blev ledsen, men vet ju att hon är liten och kan inte förklara sig. Pappan sa inte mycket, och han känner mig väl att jag aldrig skulle göra min dotter illa.
Vad gör man då ens barn säger så om en ? Känns hemskt trist.