• Corri
    Äldre 1 Dec 16:44
    18648 visningar
    21 svar
    21
    18648

    Någon som blivit gravid efter att ha köpt klomifen på nätapoteket?

    Hej!

    Undrar en sak.


    Är det någon som har blivit gravid efter att ha köpt klomifentabletter på nätet?

    Jag köpte klomifen idag o hoppas att det ska funka.


    Hör gärna av er om erfarenheter!

  • Svar på tråden Någon som blivit gravid efter att ha köpt klomifen på nätapoteket?
  • V89
    Äldre 10 Dec 23:20
    #1

    Hej!
    Jag köpte Clomiphene Citarte från Goldpharma i Oktober...
    Åt i Oktober och fick ägglossning men vart inte gravid, åt sen i November och då tog det sig :)
    Vi har försökt aktivt i 2½ år.. varit på utredningar osv också. Men vi fick ingen hjälp där för att vi är "unga" (21&23 år)
    Hursomhelst så tog jag saken i egna händer utan att fråga min gynläkare.. och det funkade! :)
    Plussade i Onsdags och går idag in i vecka 6!
    Hoppas man får behålla det.. oron finns ju alltid där..

    Lycka till! :)

  • Alyana
    Äldre 12 Dec 16:15
    #2
    V89 skrev 2010-12-10 23:20:47 följande:
    Hej!
    Jag köpte Clomiphene Citarte från Goldpharma i Oktober...
    Åt i Oktober och fick ägglossning men vart inte gravid, åt sen i November och då tog det sig :)
    Vi har försökt aktivt i 2½ år.. varit på utredningar osv också. Men vi fick ingen hjälp där för att vi är "unga" (21&23 år)
    Hursomhelst så tog jag saken i egna händer utan att fråga min gynläkare.. och det funkade! :)
    Plussade i Onsdags och går idag in i vecka 6!
    Hoppas man får behålla det.. oron finns ju alltid där..

    Lycka till! :)
    Först. Grattis!!
    Sen måste jag fråga: Var skickas då dessa Klomifen ifrån?
    För vad jag vet så är det förbjudet att ta in läkemedel (även dessa) från utlandet. De går igenom all post och läkemedel skickat från utlandet beslagtas och förstörs.
    Så hur lyckades du få ditt hem??

    Skickas det inifrån Sverige då eller.....? Obestämd

    Hade du problem med utebliven ägglossning eller eftersom du blev gravid med klomifen?
    3.an på gång :) BF 25/2 Lycklig!!!
  • V89
    Äldre 12 Dec 16:50
    #3
    Alyana skrev 2010-12-12 16:15:35 följande:
    Först. Grattis!!
    Sen måste jag fråga: Var skickas då dessa Klomifen ifrån?
    För vad jag vet så är det förbjudet att ta in läkemedel (även dessa) från utlandet. De går igenom all post och läkemedel skickat från utlandet beslagtas och förstörs.
    Så hur lyckades du få ditt hem??

    Skickas det inifrån Sverige då eller.....? Obestämd

    Hade du problem med utebliven ägglossning eller eftersom du blev gravid med klomifen?
    Tack så mycket! Skrattande
    Förbjudet? Nja de vet jag inte om det är..
    Jag beställde från Goldpharma, det är en läkare som man skriver om sina problem till och om du vet att det är Klomifen du vill ha så väljer du vilken typ och sen ska han godkänna dina skäl till att få Klomifen utskrivet.
    Om du redan har ägglossning på egen hand så kommer du inte få det utskrivet.
    Jag har/hade ingen egen ägglossning alls. Har inte haft mens på 1 år och 10 månader, anar att jag även har en sväng av PCO fast det dock inte syntes något anmärkbart på VUL.
    Varit på utredningar som jag skrev, men fick ingen hjälp.. så vart jag tipsad om denna sida.

    När din "beställning" har blivit godkänd så får du ett bekräftelemejl (behöver inte svaras på).
    Då skickas sedan ett recept till ett svensk apotek i närheten av där du bor och sedan skickar dom din beställning vidare till dig. Tar ca: 7-10 dagar!
    En del sorter har jag hört att dom skickas direkt från det landet där de beställs från...så det kan tydligen variera.
  • Corri
    Äldre 13 Dec 22:05
    #4
    SkrattandeHej!
    Tack för gensvar.

    Nu ikväll tog jag mitt första piller av Klomifen som jag har beställt från Goldpharma... så hoppas vi att det händer något. Får ligga i lite i sängen också
  • Äldre 19 Jan 16:07
    #5
    Corri skrev 2010-12-13 22:05:59 följande:
    SkrattandeHej!
    Tack för gensvar.

    Nu ikväll tog jag mitt första piller av Klomifen som jag har beställt från Goldpharma... så hoppas vi att det händer något. Får ligga i lite i sängen också
    Hej tjejer! Ni som beställt från goldpharma, vilken sort tog ni? Har precis beställt progesteronkräm för 400 spänn så vill helst ta det billigaste alternativet från goldpharma. Det verkar vara Clomiphen citrate? Kostar 50 spänn för 24 tab.

    Kram!
    The truth hurts, the lie's worse
  • Corri
    Äldre 19 Jan 16:13
    #6
    inyourface skrev 2011-01-19 16:07:04 följande:
    Hej tjejer! Ni som beställt från goldpharma, vilken sort tog ni? Har precis beställt progesteronkräm för 400 spänn så vill helst ta det billigaste alternativet från goldpharma. Det verkar vara Clomiphen citrate? Kostar 50 spänn för 24 tab.

    Kram!
    Detta beställde jag :
    2.Clomifen ratioph 50mg tabl  Ratiopharm 10 Tabletter sek 219.56 köp Clomifen Ratioph 50Mg Tabl 50.000 mg Klomifen
  • Äldre 19 Jan 16:23
    #7
    Corri skrev 2011-01-19 16:13:06 följande:
    Detta beställde jag :
    2.Clomifen ratioph 50mg tabl  Ratiopharm 10 Tabletter sek 219.56 köp Clomifen Ratioph 50Mg Tabl 50.000 mg Klomifen
    Okej, tack för svaret Hur går det för dig då, såg att du började den 13?
    The truth hurts, the lie's worse
  • Corri
    Äldre 19 Jan 16:42
    #8
    inyourface skrev 2011-01-19 16:23:36 följande:
    Okej, tack för svaret Hur går det för dig då, såg att du började den 13?
    Jag är inne på 2a kur nu.... Jag har ägglossning idag och det KÄNNS. Min mage är alldeles svullen och jag har jätteont. Kan knappt tänka här på jobbet...

    Har du beställt nU?
  • Äldre 22 Jan 06:57
    #9

    hej köpte klomifen på nätet är inne på min andra kur nu men inget plus än så håll tummarna för mig att jag får pluss denna gången. föresten är det någon annan som fått hjärtklappningar och  svimmat och sånt när ni ätit detta?  fick hjärtklappningar och svimmade när jag åt första kuren och d hände när jag satt bakom ratten men som tur hände inget vaknade te direkt igen och sambon tog över ratten men d va läskigt. har d hänt någon av er?

  • Junior­10
    Äldre 17 May 08:57
    #10

    Hej.

    Beställde nu på morgonen Clomifen Ratiopharm från Goldpharma.
    Jag har PCO och ingen egen ägglossning eller mens. Har verkligen läst på en hel del, men det är en sak som det står två olika saker om.

    Ska man börja på dag fem eller kan man börja när som helst ? För som sagt, jag har ju inte ens mens. 

Svar på tråden Någon som blivit gravid efter att ha köpt klomifen på nätapoteket?