hoof2010 skrev 2010-12-01 17:43:06 följande:
jag väntar nr 2 och hade ingen foglossning förra grav men har sedan en vecka tillbaka så sjukt ont i musbenet, kvider så fort jag rör mig i sängen och vill undvika vissa rörelser när jag är uppe och igång men det som är nästa värst tror jag ändå är att gå på snö, känns som om hela benet där nere e krossat typ:(:(:( jättekul med 8 veckor kvar till BF och vinter hela tiden... har ni provat sånt där bälte?? tror oxå på idén att peppa varandra ist för jag lyckas inte heller själv!:)
Jag har också foglossning i musbenet och snön är olidlig hehe.. Bambi på is är inte något för gravida!
jag använder ett bälte och det stabiliserar lite, men det är lite jobbigt när man ska sitta och stå hela tiden för det trycker obehagligt på magen, så jag använder bara det när jag är ute och går och handlar osv. Men det rekomenderas!
Det är mitt första barn och jag har en fråga, hur känns era muskler i musen? Senaste veckan så har det känts som att dom har glidit lite isär framme, men inte nått särskillt innuti och det känns som att jag ska kissa på mig ibland, men gör inte det. Jag kniper varje dag så hälften kunde va nog, men blir lite orolig! Vad har ni för upplevelse av det?