• Anonym (ARG)

Barn dog i magen!

Ja precis som jag skrivit. En bekant till mig åkte in till förlossningen igår eftersom hon tyckte bebisen rörde sig så lite i magen. Där satte de ctg och provade att socker chocka men bebisen rörde sig inte mer för det. Dom pratade om snitt redan igår kväll men idag dog bebisen i magen på henne mellan 12-13 i förmiddags!

HUR FAN ÄR DET MÖJLIGT?! Hon var ju på plats och hade gått över v 35...Varför dog bebisen i magen vid lunch idag när den inte uppträdde som personalen tyckte var normalt igår? Varför snittades hon inte redan imorse?

Det värsta är att jag är 1 vecka längre gången än henne ska nu föda på samma sjukhus men tappade liksom allt förtroende nu....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-01 17:46
    Överreagerar troligtvis men är livrädd nu och vill egentligen inte behöva be om att inte bli påhoppad. Nej jag är ingen doktor men man måste väl ha rätt att uttrycka sina känslor?

• Svar på tråden Barn dog i magen!
  • lokisse

det tycker du är det värsta.

Nej det tror jag inte!
  • MissXX

min brosars fru hennes bebis dog i vecka 38, men hon fick mycket värkar och trodde bäbbisen var på g.
    men det var det inte kroppen ville inte ha den kvar eftersom den redan var död ca 3 dar innan.
    hon såg ut som en ängel! men man kan inte göra något, det går inte och få tillbaka dom döda. men det sker til och med under förlossning att bäbisen dör
    man måste vara stark och se framåt bara, det är bara det som hjälper nu

• Anonym (ARG)
    lokisse skrev 2010-12-01 17:04:28 följande:
    det tycker du är det värsta.
    Nu menade jag ju givetvis inte så....Jag har suttit och haft ångest över deras förlorade barn ända sedan jag fick höra men eftersom jag lagt det i förlossningsrädsle forumet antar jag att du fattar att jag är livrädd för hur det ska bli när jag ska in dit, till samma sjukhus på samma förlossning.
  • Anonym

Usch sånt här vill man inte läsa när man är höggravid.

• Anonym

Troligen hade barnet dött ändå även om hon snittades igår.

Min systers son dog i magen, i 8:e månaden. Hon födde fram honom, det rekommenderade de då de efter undersökningar visat att mamman mådde bätter psykiskt efter vaginal förlossning än om barnet plockats ut med snitt. Iaf, min syster hade en blodpropp i moderkakan. Barnet hade inte fått varken syre eller näring. Ibland är livet orättvist, så fruktansvärt orättvist! Men, det som hände din bekant behöver inte hända dig! Min syster fick ett barn 2 år senare och fick ta Waran under graviditeten. Jag var orolig för att råka ut för samma men har fått 2 barn.

• Anonym (ARG)
    MissXX skrev 2010-12-01 17:07:21 följande:
    min brosars fru hennes bebis dog i vecka 38, men hon fick mycket värkar och trodde bäbbisen var på g.
    men det var det inte kroppen ville inte ha den kvar eftersom den redan var död ca 3 dar innan.
    hon såg ut som en ängel! men man kan inte göra något, det går inte och få tillbaka dom döda. men det sker til och med under förlossning att bäbisen dör
    man måste vara stark och se framåt bara, det är bara det som hjälper nu
    Men bebisen levde när de kom in. Varför snittades hon inte så fort de märkte att den inte mådde bra? Hur kan ett barn få dö i magen när hon ligger på förlossningen? Hur ska jag kunna ha förtroende för den personalen?
  • Anonym (ARG)
    Anonym skrev 2010-12-01 17:08:46 följande:
    Troligen hade barnet dött ändå även om hon snittades igår.

Min systers son dog i magen, i 8:e månaden. Hon födde fram honom, det rekommenderade de då de efter undersökningar visat att mamman mådde bätter psykiskt efter vaginal förlossning än om barnet plockats ut med snitt. Iaf, min syster hade en blodpropp i moderkakan. Barnet hade inte fått varken syre eller näring. Ibland är livet orättvist, så fruktansvärt orättvist! Men, det som hände din bekant behöver inte hända dig! Min syster fick ett barn 2 år senare och fick ta Waran under graviditeten. Jag var orolig för att råka ut för samma men har fått 2 barn.
    Men ändå...hade väl varit värt ett försök. Ett försök att rädda den på utsidan.
  • Anonym
    Anonym (ARG) skrev 2010-12-01 17:08:54 följande:
    Men bebisen levde när de kom in. Varför snittades hon inte så fort de märkte att den inte mådde bra? Hur kan ett barn få dö i magen när hon ligger på förlossningen? Hur ska jag kunna ha förtroende för den personalen?
    Men har de fått reda på varför bebisen mådde dåligt? Vad det fel på moderkakan eller så?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (ARG)
    Anonym skrev 2010-12-01 17:08:20 följande:
    Usch sånt här vill man inte läsa när man är höggravid.
    Nej förlåt. Som sagt, jag är också höggravid och ska föda på samma ställe. Känns overkligt och inte speciellt förtroende ingivande :(
Svar på tråden Barn dog i magen!