• Danni 83

Vilken tid brukar ni äta middag på kvällarna?

Mamma till 2. Alvin juli -07, Liam maj -10. Mina hjärtan
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken tid brukar ni äta middag på kvällarna?
  • VirrigaVerna

Vi brukar äta runt klockan 18:00 eftersom att det är mest troligt att alla är hemma då.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Gladabarnensmamma

Det beror lite på vad jag lagar... hämtar ungarna vid 5-tiden, sticker vi och handlar efter det & sen lagar mat kan det hända att vi äter vid 19, ibland efter!  Hämtar mannen & jag redan är hemma har vi ibland ätit klart redan innan 18.

• Mymlan80

Mån-ons 18-18.30 tiden.
    Torsdagar nån timme tidigare.

Välkommen Liten 091203
  • Danni 83

Oki, hur gamla är barnen ?

Kom på att jag borde kanske ha ett alternativ med "äter inte middag?

Tänkte på detta för jag fick en kommentar av BVC att vi äter sent när jag sa mellan 17.30 och 18.00.. ibland händer det att maten är klar 18.30. Det tyckte sköterska var sent och föreslog 16.30 men det fungerar inte praktiskt hos oss..

Har en son som är 3 år och sista målet är mellanmån på förskolan kl 14 men äter vi sent får han ju en frukt innan maten runt 16-17. 

Mamma till 2. Alvin juli -07, Liam maj -10. Mina hjärtan
  • ingrid79

olika. Allt från 17-18.30.

• Lilli77

Bor utomlands, med spansk man och vi äter sällan före 20.00. Fattar inte hur man hinner med att laga middag och äta redan klockan 18.00? Men vi börjar säkert jobba senare, och slutar därför senare.

• Anderi

Vi försöker hålla 18. Vi veckohandlar så meny och mat finns när man kommer hem. Att handla efter jobbet hinner i alla fall inte vi. Märk att vår 1,5-åring inte börjat dagis ännu.

• Mymlan80
    Danni 83 skrev 2010-12-01 17:26:31 följande:
    Oki, hur gamla är barnen ?

Kom på att jag borde kanske ha ett alternativ med "äter inte middag?

Tänkte på detta för jag fick en kommentar av BVC att vi äter sent när jag sa mellan 17.30 och 18.00.. ibland händer det att maten är klar 18.30. Det tyckte sköterska var sent och föreslog 16.30 men det fungerar inte praktiskt hos oss..

Har en son som är 3 år och sista målet är mellanmån på förskolan kl 14 men äter vi sent får han ju en frukt innan maten runt 16-17. 
    Min son är 1 år och jag är hemma med honom. Han äter sin middag innan oss (barnmat) sen får han en portion av vår mat  som han får äta själv efter bästa förmåga.Vi äter nar pappan/sambon kommer hem.
    De flesta jobbar ju  heltid och som familj vill man ju gärna äta tillsammans om det går. Så jag tycker inte runt 18 låter konstigt.

Sambon, vars mamma var hemma hela hans uppväxt, åt alltid middag kl 16 när hans pappa kom hem från jobbet.
    Jag hade vart jättehungrig innan läggdax om jag åt så tidigt, jag är uppväxt med att äta tidigast kl 18 på vardagar.
    Välkommen Liten 091203
  • CeeJay

Det beror på, allt mellan 17-18 ibland senare tex på helgen om vi lagar nått vilt.
    Men på vardagarna är nog snittet kl 17.30, barnens pappa kommer hem kl 18.00 och det är inte ofta barnen kan hålla sig så länge så han får oftast äta själv (om jag inte väntar).

Våra barn är 6,5 och 5 år.

Svar på tråden Vilken tid brukar ni äta middag på kvällarna?