• Mimmi69

Hestra vs Everest vintervantar??

Vilka vintervantar är bäst?? Hestra eller Everest? Både mot kyla och vatten.

• Svar på tråden Hestra vs Everest vintervantar??
  • alvide

Hestra är bäst tycker jag.

• Hanakana

Bästa vintervantarna tycker jag är Kombi! De är supervarma, finns på XXL-butikerna för ca 129 kronor. Även för mig, som har damstorlek passar XL-storleken på junior-vantarna. Har köpt på mig 4 st. till dottern och 2 st. till mig... Nu är de slut i Täby-butiken iaf. De kommer nog in snart igen.
    Stor skillnad mellan Intersport, där Kombi-vantarna för barn kostar ca 300-350 kronor.

• Miloxan

Jag köpte Everest vantar på stadium för 150 kr....och blev glatt överraskad! Håller värmen SUPERBRA i denna kyla, händerna är kokheta när hon drar ur händerna ur vantarna trots utelek i minus 19 grader. Så Prisvärda vantar får jag lov att säga. Hestra har jag ingen erfarenhet av,,,,

• Hanakana

Vi har några Everest tumvantar för 149 kr. när det inte är så kallt ute som nu. Och de vantarna är jättebra! Verkligen värda sitt pris tycker jag.

• Lantani

Vi hade evrest vantar förra året, sonen var 1 år då. Då tyckte jag de vatr sådär (varma men läckte lite vatten när det var blött ute), men i år hittade jag inga direkt, så de fick bli ett par everest och de detta året är superbra. Verkligen jättenöjd!

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Nalle Puh73

Vilka Hestra har ni? Köpte ett par i tron att det var ullfoder men det var det inte fick jag se när vi kom hem. Överväger att byta eller lämna igen. För det kändes lite dyrt med 300 kr  när det ändå inte var ullfoder i.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Dr Mupp
    Nalle Puh73 skrev 2010-12-03 15:08:14 följande:
    Vilka Hestra har ni? Köpte ett par i tron att det var ullfoder men det var det inte fick jag se när vi kom hem. Överväger att byta eller lämna igen. För det kändes lite dyrt med 300 kr  när det ändå inte var ullfoder i.
    Vi har babyzip som inte har ull. Fjellwott som har löstagbart ullfoder och woolmitt som har fast ullfoder.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • sarsparis

Hestra!!! om barnet fryser lätt se till att det är de med ull, sonen är aldrig kall om händerna längre :) De kostade 300:-. Helt klart värt pengarna, nu har även vi vuxna hestra vantar på oss.

• Anne69

Hestra är super men jättevarma.......så man kan bara ha dem när det är superkallt.

• LillaFlingan

jag köpte everest vantar till sonen på stadium för 99:-....
    tänkte att han kan ha dem på dagis.. MEN..

vi provade dem under en promenad i fredags.. och EH det värsta skit man kan tänka sig!
    när vi kom hem så var han helt RÖD om händerna och ISKALL!!!! :(

så de vantarna använder vi inte igen!!

har köpt PO.P vantar som funkar bra.
    Nästa år blir det Hestra! (har precis beställt såna till mig själv nämligen :D)..

Svar på tråden Hestra vs Everest vintervantar??