Dra ut tand
Min dotter på 8 år ska dra ut några tänder. Kan hon då bli "sjukskriven" från skolan eller måste hon gå tillbaka dit efterråt? Någon som vet?
Min dotter på 8 år ska dra ut några tänder. Kan hon då bli "sjukskriven" från skolan eller måste hon gå tillbaka dit efterråt? Någon som vet?
Det beror väl på hur hon känner sig. Vissa tänder är lättare än andra att få ut och hur jobbigt dottern tycker att det är rent emotionellt spelar också in. Jag hade nog väntat med att bestämma mig tills efter själva proceduren. Eller ringt och frågat tandläkaren vad hen tror. "Måste" tillbaka tvivlar jag på om du vill ha henne hemma resten av dagen.
Jag antar att det är en mjölktand hon ska ta bort? Det brukar itne vara några problem att gå tillbaka till skolan efteråt men om du tycker det behövs så låt henne vara hemma resten av dagen.
Gör det inte till en större behandling än vad det är, bara, det är inte säkert att hon tycker det är jobbigt att gå tillbaka till skolan och då tycker jag inte du ska "tvinga" henne att vara hemma. De flesta går tillbaka till jobbet/skolan efter tanduttagningar (om det inte är mer omfattande operationer).
Menhir, leg tandläkare