• LinaTed

Sjukt torra läppar efter förlossningen, lustgasen?

Jag fick barn för ungefär 2 veckor sen och använde endast lustgas som "smärtlindring" och efter förlossningen har jag blivit helt sjukt torr om läpparna, dom har spruckit å gör skit ont oxå. Kan det bero på lustgasen? Har hört att man kan bli torr om läpparna av den, men sitter de verkligen i så länge som 2 veckor efter?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden Sjukt torra läppar efter förlossningen, lustgasen?
  • SeTa

Man blir torr om läpparna, men inte så länge, tror jag. Du kanske behöver mer vätska? Ammar du behöver kroppen sjukt mycket vätska!

• LinaTed
    SeTa skrev 2010-12-01 22:18:44 följande:
    Man blir torr om läpparna, men inte så länge, tror jag. Du kanske behöver mer vätska? Ammar du behöver kroppen sjukt mycket vätska!
    okej, nej jag tycker oxå de vore konstigt om man är torr om läpparna så länge. Ja jag ammar, har oxå tänkt på att jag kanske borde dricka mer.. får pröva de å se om de hjälper. Är jätte yr i huvet oxå å har varit ett tag så jag kanske borde dricka mer....
    ♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • xXMaLoXx
    LinaTed skrev 2010-12-01 22:31:44 följande:
    okej, nej jag tycker oxå de vore konstigt om man är torr om läpparna så länge. Ja jag ammar, har oxå tänkt på att jag kanske borde dricka mer.. får pröva de å se om de hjälper. Är jätte yr i huvet oxå å har varit ett tag så jag kanske borde dricka mer....
    Jag behövde sjukt mycket vatten under amningen, iaf den första tiden kommer jag ihåg. Så testa du att öka på vätskeintaget, det är säkert boven i dramat :)
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • jezca

jag känner verkligen igen mig i ditt inlägg (fast utan lustgas). Efter första förlossningen blev jag såå torr om läpparna och jag kommer ihåg hur jobbigt det var att jag inte hade lypsyl med mig.Så nu till andra förlossningen hade jag packat ner vaselinet i väskan. Jag kom på mig själv andas på ett speciellt sätt under värkarna som gjorde mina läppa torra. Sen blev inte läpparna normala förens efter 4 veckor då jag började smörja med bepamten salva. Inget annat funkade innan och jag drack litervis med vatten då.

Svar på tråden Sjukt torra läppar efter förlossningen, lustgasen?